کرمانشاه؛

طلاب نیازمند رسیدگی اند

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: امروز اکثر طلاب و روحانیون کشور در مظلومیت و محرومیت زندگی می کنند و نیازمند رسیدگی گسترده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی گفت: زندگی بسیاری طلبه های کشور فقط با شهریه مراجع می گذرد و امروز به یکی از ضعیف ترین قشر های جامعه تبدیل شده اند.


وی افزود: امروز ما وظیفه داریم برای اینکه طلبه های ما بتوانند به خوبی درس بخوانند و استعداهای خود را شکوفا کنند، اساتید ما بتوانند با فراغ بال به تدریس مشغول باشند و مبلغان ما رسالت خود را با خیالی آسوده انجام دهند، نسبت به امور رفاهی و عاطفی آنها کوشا باشیم.

وی گفت: حمایت از روحانیت حفظ استقلال کشور محسوب می شود، چرا که استقلال کشور بر ایمان مردم استوار است و ایمان مردم با روحانیت و نوع فعالیت آنها گره خورده است.

ربانی افزود: مطالعات نشان داده که در هر منطقه ای که یک عالم فرهیخته و متدین وجود دارد، ناهنجاریهای اجتماعی به مراتب پایین تر است و در مناطقی که از وجود روحانیون بزرگ بی بهره اند خسارات زیادی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به چنین شرایطی انتظار می رود برای طلاب و روحانیون نیز همان حداقلی هایی را که برای دیگر شهروندان در کشور لحاظ شده است، در نظر گرفته شود .

وی افزود: متاسفانه امروز روحانیون ما با مسایلی بزرگی همچون بیکاری، نداشتن مسکن، بیمه و... روبرو هستند که از همه مسئولین برای حمایت از این قشر تاثیر گذار و مظلوم انتظار بیشتری می رود.

وی گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه قم در حد توان خود برای امورات این چنین طلاب و روحانیون تلاش کرده، اما به دلیل وجود کمبودها و محدودیت های بسیار فراهم کردن حداقلی ها نیز انجام نمی شود.

وی افزود: یکی از کارهای مهم این مرکز حمایت های عاطفی از روحانیون و خانواده های آنها خصوصا معمرین و از کار افتاده ها می باشد که با سرکشی و عیادت و رسیدگی به امورات انها در حال انجام است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.