افزایش بودجه‌ پژوهشی دانشگاه آزاد به 1000 میلیارد تومان

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: ایران رتبه ۱۷ اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

ایران رتبه ۱۷ اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است/ افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منادی معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان نانو دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه‌های استنفورد و MIT آمریکا از نظر اقتصاد جهانی رتبه‌ی ده و یازده را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که ایران به عنوان یک کشور رتبه ۱۷ اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دانشگاه استنفورد پنج میلیون شغل برای دانشجویان فراهم و تعدادی موسسه بین المللی ایجاد کرده است.

منادی علاوه بر تاکید به موضوع (سیلیکون ولی) گفت: مقام معظم رهبری به موضوع اشتغال و اقتصاد دانش بنیان تاکید فراوانی کرده‌اند که راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی به این هدف کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بودجه دانشگاه استنفورد ۵.۵ میلیارد دلار است و ۱۶ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند که به ازای هر ۴ دانشجو یک استاد در دانشگاه تدریس می‌کند و بر روی موضوع پژوهش تأکید فراوانی دارد و این در حالی است که بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته و هدف از افزایش بودجه جذب نخبگان دانشجویی است.

منادی تأکید کرد: مقاله خوب، آن است که بتوان برای تکمیل نیازهای جامع از آن استفاده کرد، همچنین در اسلام موضوع اسراف حرام است در حالیکه این موضوع در مبحث پژوهش مطرح نیست و باید بیش از پیش به پژوهش توجه ویژه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار