درخواست دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای انجام تحقیقات درباره ترامپ و اطرافیان وی

اعضای دموکرات دو کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای، درخواست رسیدگی فوری به نقش ترامپ و تیم وی در ممانعت از انجام تحقیقات درباره رابطه با روسیه را ارائه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، اعضای دموکرات کمیته نظارت و کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست انجام بازرسی درباره نقش احتمالی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و تیم وی در ممانعت از پیشروی تحقیق‌ها درباره اتهام رابطه آنها با روسیه را ارائه دادند.

روز سه‌شنبه، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترامپ در یک جلسه ملاقات با جیمز کومی – رئیس برکنار شده پلیس فدرال آمریکا – در ماه فوریه، به وی گفته است تحقیقات درباره مایکل فلین – مشاور امنیت ملی سابق آمریکا – و ارتباط وی با روسیه را متوقف کند. با این‌حال، کاخ سفید این اتهامات را رد و تاکید کرده است ترامپ هرگز چنین درخواستی را به کومی ارائه نکرده است. اعضای دموکرات در دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای، از پلیس فدرال آمریکا درخواست کرده اند تا روز 24 ماه مه، یادداشت سخنان کومی را تحویل دهد. آن‌ها همچنین درخواست بررسی این مسئله در کمیته نظارت و کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا را صادر کرده اند.

این نامه یک هفته پس از آن نوشته شد که جیمز کومی از سمت خود -- به عنوان رئیس پلیس فدرال آمریکا -- برکنار شد. رسانه‌ها گزارش دادند احتمال دارد ترامپ به کومی فرمان داده باشد تا تحقیقات درباره ارتباط با روسیه را متوقف کند.

روسیه مکررا ادعای آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و آن را مضحک خوانده است. دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – اعلام کرد در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، مسکو رابطه رسمی با تیم ترامپ نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار