سندرز: ترامپ حتی نمی‌داند رئیس جمهور بودن چگونه است!

به دنبال افشای اطلاعات طبقه بندی شده آمریکا برای مقامات روس، برنی سندرز بار دیگر به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، "برنی سندرز"، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز گذشته به شدت از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت: وی حتی نمی داند رئیس جمهور بودن چگونه است!

سندرز در واکنش به ادعای افشای اطلاعات طبقه بندی شده آمریکا بوسیله دونالد ترامپ برای مقامات روس گفت: "به نظر من دونالد ترامپ به هیچ وجه متوجه نیست که رئیس جمهور آمریکا بودن چگونه است. زمانی که در یک اتاق نشسته اید و از ورود رسانه های آمریکایی جلوگیری می کنید و فقط مقامات روس در این نشست حضور دارند و سپس شما اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه را در اختیار آنها می گذارید، با این کار امنیت ما را در معرض خطر قرار می دهید. این خیلی مهم است."

سندرز به گزارشی واکنش نشان داد که در روز دوشنبه منتشر شد و در آن آمده بود ترامپ در ملاقات هفته گذشته با مقامات روس در کاخ سفید، اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار آنها قرار داده است. 

سندرز از ترامپ بخاطر افشای این اطلاعات محرمانه انتقاد کرد و گفت این کار می تواند به رابطه ما با کشورهای دیگر صدمه بزند و مردم را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: بهتر است ترامپ یاد بگیرد که چگونه همانند یک رئیس جمهور رفتار کند و اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار این افراد قرار ندهد.

گفته می شود این اطلاعاتِ بسیار حساس از سوی اسرائیل در اختیار آمریکا قرار گرفته بود. واشنگتن پست نخستین نشریه ای بود که در مقاله ای اعلام کرد دونالد ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار روسیه قرار داده است. این نشریه مدعی شد دونالد ترامپ در خصوص گروه تروریستی داعش اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار وزیر امور خارجه روسیه و سفیر روسیه در آمریکا قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار