مک‌مستر: ترامپ حتی نمی‌دانست اطلاعاتی که با روسیه تبادل شده، از کجا آمده است!

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص مسئله افشای اطلاعات طبقه بندی شده کشور در دیدار ترامپ با مقامات روس، از رئیس جمهور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، "هربرت مک‌مستر"، مشاور امنیت ملی آمریکا در پایان کنفرانس مطبوعاتی خود در حمایت از رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ حتی نمی دانست این اطلاعات طبقه بندی شده ای که بنابر گفته برخی با مقامات روس رد و بدل کرده است، از کجا آمده است!

وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که گزارشهایی در خصوص اینکه ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار مقامات روس قرار داده است، منتشر شد.

مک‌مستر همچنین افزود: گفتگوی ترامپ با روس ها و دادن اطلاعات به آنها اقدام مناسبی بوده است و رئیس جمهور با این کار هیچ منبع اطلاعاتی را در معرض خطر قرار نداده است. رئیس جمهور حتی اطلاع نداشت که این اطلاعات چگونه در اختیار آمریکا قرار گرفته است و حتی در جریان روش ها و منابع آن هم نبود.

گفته می شود این اطلاعاتِ بسیار حساس از سوی اسرائیل در اختیار آمریکا قرار گرفته بود. 

واشنگتن پست نخستین نشریه ای بود که در مقاله ای اعلام کرد دونالد ترامپ اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار روسیه قرار داده است. این نشریه مدعی شد دونالد ترامپ در خصوص گروه تروریستی داعش اطلاعات طبقه بندی شده ای را در اختیار وزیر امور خارجه روسیه و سفیر روسیه در آمریکا قرار داده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار