نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد:

افزایش میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهورشان

دونالد ترامپ پس از برکنار کردن جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی در روز سه‌شنبه، در آستانه رسوایی قرار گرفته است.

افزایش میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهورشان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد رئیس جمهورشان افزایش یافته و میزان محبوبیت وی به کمترین میزان از زمان آغاز به کارش رسیده است. 

 دونالد ترامپ پس از برکنار کردن جیمز کومی، رئیس اف بی آی در روز سه شنبه، در آستانه رسوایی قرار گرفته است. حتی پیش از این نیز میزان محبوبیت ترامپ در میان آمریکایی ها کاهش یافته بود.

نتایج نظرسنجی جدیدی که دانشگاه کوینیپیاک انجام داده است، نشان می دهد میزان نارضایتی از ترامپ به پنجاه و هشت درصد افزایش یافته است- افزایش بسیار جدیدی در نظرسنجی های منظم کوینیپیاک و بالاترین میزان نارضایتی پس از سوگند ترامپ. تنها سی و شش درصد عملکرد ترامپ را به عنوان رئیس جمهورتایید کردند.

موسسه نظرسنجی دیگری که افزایش قابل توجه نارضایتی از ترامپ را از زمان روی کار آمدنش نشان می دهد، موسسه گالوپ است که نتیجه نظرسنجی اش در ماه مارس نشان داد میزان نارضایتی ها از ترامپ به پنجاه و نه درصد رسیده است، پیش از این که یک هفته بعد این درصد تا پنجاه و دو درصد کاهش یابد. 

همچنین نتایج نظرسنجی این دانشگاه نشان می دهد میزان رضایت از ترامپ کاهش یافته و به سی و پنج درصد رسیده است. 

جالب این که به نظر می رسد علت این که کاهش میزان محبوبیت ترامپ در نتیجه کاهش رضایت افرادی است که به وی رای داده اند: رای دهندگان سفیدپوست و طبقه کارگر. اکنون تنها چهل و هفت درصد سفیدپوستان بدون مدارک دانشگاهی از ترامپ راضی اند و چهل و شش درصد از آنها از عملکردش ناراضی هستند.

جمهوری خواهان هنوز از وی حمایت می کنند که به این معنی است که هنوز فرصت دارد پیش از کاهش بیش از این محبوبیتش در میان آمریکایی ها، دست به کار شود. البته به نظر می رسد شکاف های اندکی در این پایگاه حمایت از ترامپ نیز بوجود آمده است. به نظر می رسد تصمیم وی درباره برکنار کردن کامی - که حتی با انتقاد جمهوری خواهان در کنگره نیز مواجه شده است- می تواند آن شکاف ها را عمیق تر و وسیع تر کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیشتر سایتهای نظرسنجی قبلا از انتخابات امریکا گفتن که کلینتون برنده میشه حالا هم همان سایتها دوباره همون سایتها دارن نظرسنجی های غلط دیگه منتشر می کنن
آخرین اخبار