مکزیک خواستار پایبندی ترامپ به معاهده نفتا شد

روز چهارشنبه، مقامات مکزیک از رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند به معاهده تجاری نفتا پایبند بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مکزیک از دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – درخواست کرد به توافق تجاری نفتا متعهد بماند. مقامات مکزیک متذکر شدند لغو این توافق تجاری می‌تواند برای هر دو کشور زیان‌بار باشد و تجارت و اشتغال‌زایی آمریکا را با مشکل مواجه کند.

مکزیک در پاسخ به یک فرمان اجرایی از جانب دونالد ترامپ به منظور بازبینی کسری تراز تجاری آمریکا، اعلام کرد درباره مازاد تراز تجاری این کشور نسبت به آمریکا اشتباه برداشت شده است. مقامات مکزیک همچنین اعلام کردند بیشترین ضربه به اشتغال‌زایی آمریکا هنگامی وارد شد که چین در سال 2001 به سازمان تجارت جهانی پیوست.

مکزیک همچنین اعلام کرد بدون برقراری معاهده نفتا، میانگین تعرفه گمرکی بر واردات کالاها از مکزیک به آمریکا 3.5 درصد خواهد بود. این در حالی است که تحت قوانین سازمان تجارت جهانی، تعرفه گمرکی برای واردات از آمریکا به مکزیک، نزدیک به 2 برابر بیشتر از این میانگین خواهد شد.

نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) یک توافق تجاری است که در سال 1988 با هدف برداشته شدن محدودیت های تجاری و سرمایه گذاری میان آمریکا، مکزیک و کانادا به امضا رسید.

ترامپ از دوران مبارزات انتخاباتی سال گذشته بارها اعلام کرده است که در بسیاری از قراردادهای تجاری آمریکا با سایر کشورها از جمله قرارداد نفتا به دلیل زیان بار بودن آنها برای اقتصاد آمریکا تجدیدنظر خواهد کرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار