کشتار غیرنظامیان در حملات جنگنده های آمریکایی به شمال سوریه

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حملات جنگنده‌های امریکایی غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر امریکا به شمال سوریه ادامه دارد و همچنان از میان غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 11 غیرنظامی در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر امریکا به روستای الصالحیه در حومه شمالی رقه در شمال سوریه خبر داد.

این در حالی است که در سه روز گذشته دست‌کم 10 غیرنظامی در حملات جنگنده‌های مذکور به جاده مواصلاتی دو استان الرقه و حما کشته شدند.

در همین راستا منابع وابسته به معارضان سوری از کشته شدن 20 غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف به روستای رسم الفاح در حومه شرقی حلب خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حلب الیوم، در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر امریکا به شهرک الصور در شمال دیرالزور 7 غیرنظامی جان باختند.

امریکا از حامیان اصلی معارضان سوری است.

ائتلاف تحت امر امریکا از تابستان 1393 بدون مجوز دولت دمشق یا سازمان ملل و به بهانۀ مبارزه علیه تروریست‌های داعش حملات هوایی خود به سوریه را آغاز کرده که تاکنون در بیرون راندن داعش از سوریه ناکام بوده است.

در همین راستا، در بیانیه‌ای که در تاریخ اول آوریل (11 اردیبهشت) منتشر شد، امریکا مدعی شد در مجموع 18 هزار و 645 حملۀ هوایی در بازۀ زمانی اوت 2014 تا فوریه 2017 در سوریه و عراق صورت گرفته است و در این حملات 396 غیرنظامی کشته شده‌اند.

گروه‌های حامی حقوق بشر نیز آمارهایی ضدونقیض از شمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی امریکا به عراق و سوریه منتشر کرده‌اند که همۀ این آمارها بسیار بالاتر از آمارهای منتشره از سوی ائتلاف امریکاست.

همچنین گروه موسوم به دیده‌بان حقوق سوریه در گزارشی اعلام کرد در مجموع 42 هزار و 234 حملۀ هوایی صورت گرفته به سوریه در سال‌های 2014 تا 2017، برآورد می‌شود که دستکم 7 هزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

در همین حال، سازمان غیردولتی ایروارز که مقرش در بریتانیاست و به بررسی شمار تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف در عراق و سوریه می‌پردازد، اعلام کرد آمارهای منتشر شده از سوی مقامات امریکایی بسیار محتاطانه است.

ایروارز اعلام کرد از زمان آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری امریکا به عراق و سوریه تاکنون دستکم 3 هزار و 164 غیرنظامی کشته شده‌اند.

ایروارز همچنین از دریافت گزارش‌های فراوان مبنی بر تلفات غیرنظامیان بعد از به قدرت رسیدن ترامپ خبر داده است.

در همین حال دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش داده است از اواسط فوریه تاکنون دستکم 300 غیرنظامی در حملات هوایی تحت فرمان امریکا علیه داعش در بخش غربی موصل کشته شده‌اند که 140 تن از آن‌ها به حملۀ هوایی 17 مارس به یک ساختمان در این شهر مربوط می‌شود.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در ماه گذشته ده‌ها غیرنظامی دیگر نیز در حملات مشابه هوایی در کشور همسایه عراق، سوریه، کشته شدند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار