G.Data اعلام کرد؛

روزانه 8000 بدافزار اندرویدی جدید کشف می شود

طبق اعلام شرکت G. Data،هر ۱۰ ثانیه بدافزار اندرویدی جدیدی کشف می‌شود.

روزانه بالغ بر 8000 بدافزار اندرویدی جدید کشف می شودبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از یک شرکت امنیتی به نام G. Data هر ۱۰ ثانیه بدافزار اندرویدی جدیدی کشف می‌شود و در نتیجه این شرکت پیش بینی کرده که در سال جاری میلادی، بالغ بر ۳۵ میلیون فایل اندرویدی مخرب را مشاهده نماییم. 

این میزان البته افزایشی قابل توجه را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، اما تفاوت آنقدر‌ها هم محسوس نیست چراکه در سال ۲۰۱۶، مجموعا ۳۲۴۶۲۸۴ فایل اندرویدی مخرب کشف گردید. 

طبق اعلام شرکت G. Data، حفره‌های امنیتی در سیستم عامل اندروید مساله تازه‌ای نیستند و این موضوع در رابطه با دیگر سیستم عامل‌ها و نرم افزار‌ها نیز صدق می‌کند؛ لذا انتظار می‌رود که شرکت‌های متعددی نظیر مایکروسافت، ادوبی و یا گوگل به صورت مستمر آپدیت‌های امنیتی مربوط به محصولات نرم افزاری خود را دست کم ماهی یک مرتبه منتشر نمایند. 

البته دارندگان دستگاه‌های پیکسل و نکسوس که این آپدیت‌ها را به صورت مستقیم از گوگل دریافت می‌کنند. اما این حجم از بدافزارهای اندرویدی با در نظر داشتن تعداد افرادی که هم اکنون از اندروید نوقا استفاده می‌کنند بسیار خطرناک و البته نگران کننده است. نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید با خطرات بیشتری همراه هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.