ولایتی در دیدار معاون وزیر خارجه آلمان:

ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه و در راستای صلح و ثبات بین المللی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه می‌تواند نقش مهمی ایفا کندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار معاون وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: برای رابطه دو کشور اهمیت زیادی قائل هستیم، رابطه ایران و آلمان سابقه طولانی دارد و به خصوص در یکی دو سال اخیر از رشد نسبتا خوبی هم برخوردار شده است.  

وی ادامه داد: فاصله نزدیک دیدارها حکایت از پیشرفت و تعمیق روابط ایران و آلمان دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ما به موضع بسیار تعیین کننده آلمان در تعیین سیاست های مستقل اروپایی اهمیت زیادی قائل هستیم.

ولایتی با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه و مسائل بین الملل حکایت از نقش سازنده آلمان دارد تصریح کرد: این نقش آلمان در اتحادیه اروپا بسیار تعیین کننده است.
 
 ولایتی گفت: درمورد شرایط و تنش های موجود در منطقه به نظر می رسد که برخی کشورها علاقه ای به حل و فصل موضوعات نداشته باشند و به دنبال پیچیده کردن مسائل منطقه و طولانی تر شدن مشکلات در منطقه باشند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف جلوگیری از تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه و در راستای صلح و ثبات بین المللی می تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: ایران در منطقه ایستادگی کرده و باید با صراحت گفت که ایران در این مسیر تنها با نگاه صلح و ثبات بین المللی و در مواجهه با تروریسم گام برداشته است.

ولایتی با اشاره وضعیت فعلی کشورهایی مانند لیبی گفت: نباید اجازه تکرار چنین اتفاقاتی در منطقه را داد، چرا که در این صورت نمی توان جلوی گسترش تروریسم را گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و در دفاع از حاکمیت مشروع کشورهای منطقه با نگاهی اصولی به دعوت رسمی دولت های قانونی آنها در مبارزه با تروریسم و جریان های افراطی و تکفیری حضور یافته است.

وی تاکید کرد: همه کسانی که برای صلح و ثبات جهانی اهمیت قائل بوده و دلشان برای امنیت بین المللی می تپد باید در این مسیر گام بردارند، ما دفاع از سوریه و عراق و حاکمیت آنها را دفاع از خود می دانیم چرا که حفظ ثبات کشورهای منطقه و جلوگیری از تجزیه آنها برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است.

در ادامه این دیدار، معان وزیر امور خارجه آلمان «مارکوس ادر» گفت: تعداد سفرهای مقامات دو کشور نشان از افرایش سطح روابط دو کشور دارد.

معاون وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: روابط دو کشور دیرینه است و تهران و برلین فرهنگ نزدیک به هم دارند که در سال های اخیر همین امر به تعمیق روابط دو کشور کمک شایانی کرده است.

وی با اشاره به دیدارهای امروز خود با مقامات کشورمان به ویژه علی‌اکبر ولایتی ادامه داد: من به نتیجه این دیدارها بسیار خوش بین هستم و به عقیده من گفتگوهای بسیار سازنده خواهد بود و به بهبود شرایط و اجرایی کردن برجام، همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی که فکر میکنم هدف مشترک ما باشد کمک خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار