ولایتی در جمع خبرنگاران:

سایه جنگ را مردم و رزمندگان از کشور دور کردند/ رسانه ملی عادلانه فرصت تبلیغات را برای نامزدها مهیا کرده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقاومت مردم و رزمندگان ما سایه جنگ را از کشور برداشته‌ است.

سایه جنگ را مردم و رزمندگان از کشور برداشتند/ رسانه ملی عادلانه فرصت تبلیغات را برای نامزدها مهیا کرده است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از روند انتخابات، برگزاری مناظره‌ها و تخریب‌هایی که کاندیداها علیه یکدیگر چیست؛ اظهارداشت: کار مناظره‌های انتخاباتی به خوبی پیش می‌رود و 6 کاندیدا هر کدام با قوت به تبلیغ خودشان می‌پردازند که این مسئله بسیار امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه دموکراسی و انتخابات امر نهادینه شده‌ای در جمهوری اسلامی است افزود: بسیار خوشحالیم که مردم چنین اقبالی برای برگزاری انتخابات دارند. چرا که سرنوشت  مردم باید به دست خودشان تعیین شود.

ولایتی ادامه داد: بدون تردید اظهار نظر حق کاندیداهاست و استفاده از رسانه ملی به صورت عادلانه برای هر 6 کاندیدا به خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: توقع مردم ما که به لحاظ فرهنگی و تمدنی یکی از قدیمی‌ترین تمدن بشری را دارند این است که  کاندیداها احترام یکدیگر را نگهدارند و به کارهای مثبتی که در آینده برای مردم انجام می‌دهند بپردازند و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند. چرا که مورد پسند مردم و اخلاق اسلامی نیست.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: تا به حال کاندیداها خوب رفتار کرده‌اند و ما نیز توصیه می‌کنیم حرمت یکدیگر را نگه دارند چرا که این مسئله مورد مطالبه مردم نیز هست.

وی با بیان اینکه باید رقابت‌های انتخاباتی نشان‌دهنده اخلاق اسلامی و ایرانی باشد گفت: مردم ما معنوی هستند بنابراین  تخریب کردن و سخنان منفی برای آنان  قابل پذیرش نیست و  اثر عکس خواهد داشت.

ولایتی گفت: صدا و سیما با همه توان خودش تلاش و امکانات را فراهم کرده تا فرصت‌ را برای کاندیدا‌ها فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظرتان را پیرامون اقدام حماس در پذیرش مرزهای 1967چیست اظهار داشت: فلسطینی‌ها در طول مبارزات خودشان زحمات زیادی کشیده اند حماس نیز یکی از مهمترین گروه‌های مبارز علیه اشغال‌گران است و مثل هر گروه دیگری حق دارند منشور خودشان را بیان کنند.

ولایتی گفت: منشور منتشر شده باید در جهت اتحاد مردم فلسطین و گروه‌های مبارز باشد و سازش با رژیم صهیونیستی را تجویز نکند بلکه منجر به تقویت مبارزه شود جمهوری اسلامی نیز همواره حمایت کرده و می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند مردم سایه جنگ را از کشور دور کرده‌اند، ارزیابی خودتان را از این موضوع بگویید اظهار داشت: مسلما مقاومت مردم و رزمندگان ما سایه جنگ را برداشته است و دشمنان قسم خورده نیز جرأت جسارت به کشور را ندارند.

ولایتی افزود: اگر بخواهند حرکتی کنند آن‌چنان ضربه‌ای می‌خورند که هیچگاه فراموش نکنند مردم ما نیز با تمام قدرت از نظام اسلامی خود دفاع می‌کنند و هیچ کشوری جرئت انجام اقدامی علیه ایران را ندارد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ضمن صمیمانه توصیف کردن دیدارش با معاون وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: روابط دو کشور بعد از انقلاب تاکنون همواره مثبت بوده است در حال‌حاضر نیز در رابطه با مسائل تجاری و همکاری‌های صنعتی تا یادداشت تفاهم‌هایی امضا شده است.

وی ادامه داد: ایتالیا سوابق خوبی در همکاری با ایران از جمله در فولاد مبارکه داشت و افزایش حجم مبادلات خواسته دو طرف است.

ولایتی موضوعات منطقه از جمله عراق، یمن و سوریه را از محورهای دیگر این گفتگو عنوان کرد و افزود: دو کشور در این زمینه اشتراک نظرهای زیادی دارند و هر دو قبول داریم که هیچ کدام از مشکلات کنونی راه‌ حل نظامی ندارد بلکه راه حلش سیاسی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به مذاکرات آستانه اشاره کرد و گفت: هر دو کشور از مذاکرات آستانه حمایت می‌کنیم و برای جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

ولایتی ادامه داد: نفع مشترک دو ملت این است که درگیری‌های نظامی و سیاسی مخرب پایان پذیرد و مردم منطقه در سرنوشت‌شان حاکم شوند و آن را بسازند.

در ادامه لوینسزو آمن‌دولا معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار امروز را به عنوان جمع‌بندی نشست‌های دو روز اخیر تلقی می‌کنیم یاداشت‌های تفاهم‌های بسیاری به خصوص در زمینه‌ فرهنگی امضا کرده‌ایم و این مسئله فعالیت‌های نوین را میان دو کشور رقم می‌زند.

وی با بیان این‌که ایران و ایتالیا در گسترش روابط تجاری و بازرگانی خود تأکید دارند، گفت: در این نشست پیرامون جلسه اخیر گروه هفت که در ایتالیا برگزار شد، گفتگو کردیم. 

معاون وزیر خارجه ایتالیا ادامه داد: بحران منطقه از جمله سوریه و عراق از محورهای دیگر گفتگویمان بود و هدف‌مان دستیابی به همکاری مشترک است و امیدواریم یادداشت تفاهم‌هایی که به امضا رسیده هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، رسانه ملی ، تمدن ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار