ولایتی در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایتالیا؛

کشورهای اروپایی در جهت صلح پایدار در منطقه و آرامش جهانی تلاش کنند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ضروری‌ است که کشورهای اروپایی با بررسی دقیق‌تر و درک منطقی‌‌تر از تحولات منطقه‌، سیاست‌های مطلوبی در جهت صلح و ثبات پایدار اتخاذ کنند.

کشورهای اروپایی در جهت صلح پایدار در منطقه و آرامش جهانی تلاش کنندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام در دیدار با لوینسزو آمن‌دولا معاون وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: روابط ایتالیا و ایران به لحاظ فرهنگی و تاریخی در میان کشورهای اروپایی قابل توجه است و من در طول دوره‌های مختلف و مسئولیت‌هایی که داشته‌ام با بیشتر مقامات عالی ایتالیا دیدار و رایزنی داشته‌ام.

ولایتی تصریح کرد: حجم قابل توجه همکاری‌ها در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای میان ایران و ایتالیا نشان می‌دهد که ایتالیا نقش مثبتی به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی دارد و جمهوری اسلامی یکی از تأثیرگذارترین کشورهای منطقه و بین‌الملل است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام تبادل اقتصادی و همکاری‌های سیاسی میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به نظر می‌رسد با تحولات موجود این ظرفیت و اشتراکات فراوان فیمابین می‌تواند در توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها موثر باشد.

وی تصریح کرد: بر خلاف گذشته مسائل و موضوعات منطقه‌ای عرصه بین المللی و جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضروری‌ست تا کشورهای اروپایی با بررسی دقیق‌تر و درک منطقی‌تر از تحولات منطقه‌ای ضمن اتخاذ سیاست‌های مطلوب در جهت صلح و ثبات پایدار در منطقه و صلح و آرامش جهانی تلاش کنند که در این میان ایتالیا نقش مهمی را می‌تواند در مجموعه یک اتحادیه اروپا ایفا نماید.

در ادامه لوینسزو آمن‌دولا معاون وزیر امور خارجه ایتالیا ضمن ابراز خوشحالی از این ملاقات اظهار داشت: ایران و ایتالیا در زمینه اقتصادی همکاری‌های بسیار خوبی دارند که این روند رو به افزایش است و امضای توافقات اخیر این روند را به سمت توسعه می‌برد.

وی بر نظر ایتالیا در اجرای توافقات با جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها تأکید کرد و افزود: همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی و ایتالیا بسیار مثبت است که این مسئله می‌تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

معاون وزیر خارجه ایتالیا در ادامه علاقمندی خود را برای دریافت نظرات جمهوری اسلامی و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای ابراز داشت.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار