یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

مشکلات زیرساختی غرفه‌های کودک و نوجوان/ این داستان کی به سر می‌رسد؟!

غرفه های کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال از لحاظ امکانات و تجهیزات مشکلاتی دارند.

مشکلات زیرساختی غره های کودک و نوجوان
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غرفه‌های کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب امسال از لحاظ امکانات و تجهیزات مشکلاتی دارند.

اما برخلاف آنچه بعضی خبرگزاری‌ها عنوان کرده‌اند، گلایه های ناشران و غرفه داران بیشتر در ارتباط با امکانات زیرساختی سالن‌های کودکان نمایشگاه است. تقریبا تمامی غرفه‌داران که برای این گزارش با آنها گفتگو کردیم از تهویه نامناسب و هوای بسیار گرم مخصوصا در ساعات میانی روز شکایت داشتند.

در این میان دو ناشر از مشکلات پارکینگ صحبت کردند. یکی از آنان گفت: برای ورود به پارکینگ ناشران حدود سه ربع معطل شدیم. گلایه دیگر این ناشر در ارتباط با دردسرهایی بود که او برای گرفتن کارت شناسایی غرفه‌داران داشته و مدت زمان و مسیرهای زیادی را برای گرفتن کارت از سالنی به سالن دیگر طی کرده بود.

نا هماهنگی و یکنواخت نبودن صدا در سالن‌های کودک نشان از مشکلات اسپیکرها و تنظیم‌نشدن صدا در قسمت‌های مختلف سالن می‌داد. این هم یکی دیگر از اعتراضات مشترک غرفه داران بود.
 
اما بازدیدکننده‌ها از فضا و امکانات و ظاهر سالن های کودک راضی بودند و اکثریت آنها فضای نمایشگاه امسال را به سال های قبل ترجیح می دادند.
 
اطلاع‌رسانی‌های ضعیف و نبود سرویس های بهداشتی مناسب از دیگر مشکلات این سالن‌ها بود. در ورودی هر سالن یک کیوسک اطلاع رسانی وجود داشت اما یکی از سالن ها فاقد هرنوع اطلاع رسانی بود. همچنین بعضی غرفه ها فاقد پلاک بودند و از این جهت بازدیدکنندگان دچار مشکل می شدند.
 
یکی از ناشران درباره توقعات خود از نمایشگاه گفت: توقع داشتیم در نمایشگاه برای بچه‌ها سالن بسازند نه اینکه باز هم از چادر و سوله استفاده شود که نمایشگاه را با استاندارد های درست داشته باشد. وقتی ادعای بین المللی بودن داریم، باید امکاناتی نیز در حد بین الملل داشته باشیم. باید صندلی و جایی برای نشستن کودکان وجود داشته باشد. در سالن های کودک هیچ سرویس بهداشتی وجود ندارد؛ در حالی که استاندارد یک نمایشگاه بین المللی این است که در چهار طرف سالن سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.
 
غرفه دار دیگری می گفت: دستگاه پوز را در ساعات آخر امروز وصل کردند و هنوز کتیبه به ما نداده اند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار