امام جمعه موقت تهران در نمایشگاه کتاب مطرح کرد:

مناظره‌های انتخاباتی جلوی تبذیر را خواهد گرفت/ نمایشگاه را در اختیار افکار مسموم قرار ندهیم

سید احمد خاتمی در جمع خبرنگاران گفت: در مناظره برخی هنجار‌شکنی‌های اخلاقی دیده شد که در شأن کاندیداها نیست.

مناظره‌های انتخاباتی جلوی تبذیر را خواهد گرفت/ نمایشگاه را در اختیار افکار مسموم قرار ندهیمبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مناظرات انتخاباتی گفت: اصل کار مساله مناظرات این است که به صورت شفاف و صریح باشد و این شایسته تقدیر است. مناظره‌های انتخاباتی جلوی تبذیر را خواهد گرفت. عکس و پوستر نقش و تاثیرگذاری مناظرات را ندارد؛ اما دو سه نکته هست که به نظر می‌رسد باید به آن توجه شود؛ نکته اول آقایان کاندیداها، باید با رفتار خود اخلاق را نشان بدهند. این نحو برخورد که افرادی در این سطح دارند، الگو می‌شود. در مناظره برخی هنجار‌شکنی‌های اخلاقی دیده شد که در شأن کاندیداها نیست.
 
وی افزود: نکته دوم این است که نگاه مولا علی (ع) به همه مسئولیت‌ها نگاه امانت‌مدارانه است. این مناظره‌ها خوب نشان می‌دهد که چه کسی نگاهش امانت‌مدارانه است و چه کسی نگاه لقمه چرب دارد. مردم از لابه‌لای صحبت‌ها می فهمند چه کسی به فکر کشور و چه کسی به فکر باندبازی است. اگر در این مناظره ها کسی درباره باند خود صحبت کند، معلوم میشود آفت برای مدیریت کشور است که اتوبوسی آدم ها را می آورد و اتوبوسی اخراج می کند.  این به معنای از دست دادن فرصت طلایی تجربه هاست. چون در این صورت نگاه باندی به برخی مسئولیت هاست. مردم در این مناظرات دنبال کنند که چه کسی در پی خدمت به خلق است. آیت الله یزدی در مجلس خبرگان رای نیاورد  و گفت تشکر از مردمی که رای ندادند، باری از دوشم برداشته شد. تمام شش نامزد توجه به این داشته باشند که نظام اسلامی را زیر سوال نبرند. به خروجی حرف ها توجه کنند.  بر سر سفره نظام نشستن و زیر سوال بردن آن کاری ناشایست است و امیدواریم در مناظره های بعدی دقت شود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بعد فرهنگی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: من در نزد مسئولان امر (آقای صالحی معاون وزیر ارشاد)، بر این نکته تاکید کردم مسئولین مراقب باشند، از نمایشگاه سوءاستفاده نشود. نگاه به نمایشگاه یک نگاه فرهنگی است که باید از آن استفاده کرد؛ کسانی هستند که می‌خواهند از این فضا سوءاستفاده کنند. برخی از تفکرها مثل تفکر تکفیری مسموم است. اگر خواستند کتاب‌هایی وارد کنند و افکار را مسموم کنند، مسئولان باید فکری به حال این رفتارهای غیرفرهنگی کنند.
 
وی تصریح کرد: چه در عرصه کتاب‌های فارسی و چه غیر فارسی مجاز نیستیم نمایشگاه را در اختیار افکار مسموم قرار دهیم. البته در کارهای بزرگ اینکه خطا اصلا صورت نگیرد، ممکن نیست.  من نگاه و تاکیدم بر مراقبت دائم است. امیدوارم این مراقبت دائمی باشد.
 
امام جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ کاندیدای خاص خلاف قانون و شرع است؛ چون با عدالت میانه ندارد و قانون‌گذار تصریح کرده است. من متاسفم از استفاده از بعضی رسانه‌ها برای تبلیغ؛ البته رسانه‌های خصوصی‌ می‌توانند تبلیغ کنند؛ اما باید در چارچوب قانون باشد.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار