مشکلات و تخلفات روز اول نمایشگاه کتاب از زبان معاون اجرایی/ جابه‌جایی 95 هزار مسافر مترو به سمت شهر آفتاب

روز اول نمایشگاه برای بازدید عموم مشکلات و گرفتاری‌هایی پیش آمد که برای روز اول طبیعی است.

مشکلات و تخلفات روز اول نمایشگاه کتاب از زبان معاون اجرایی/ جابه‌جایی 95 هزار مسافر مترو به سمت شهر آفتاب
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی اسماعیلی معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در نشست خبری با خبرنگاران گفت: روز اول نمایشگاه برای بازدید عموم مشکلات و گرفتاری‌هایی پیش آمد که برای روز اول طبیعی است. به خاطر رفع مشکلات سال گذشته زمان تحویل سالن‌ها دیرتر بود، حدود 40 یا 50 غرفه در بخش عمومی که شرکت نکردند، با ناشران داوطلب جایگزین شدند. در سالن بین‌الملل 140 ناشر خارجی از 42 کشور و دو هزار و 660 ناشر و نمایندگی داخلی در 1850 غرفه مستقر شدند. 4 کارگاه تخصصی در کمیته علمی فرهنگی، 15 نشست تخصصی در سرای اهل قلم، 6 نشست در سرای کتاب‌نما و 12 نشست در سرای اهل قلم بین‌الملل تشکیل شد.
 
وی افزود: از دیروز مشکل دستگاه کارتخوان نداشتیم؛ مگر غرفه‌هایی که روز دوم جایگزین شدند. یک روز قبل از شروع نمایشگاه آموزش غرفه‌دار‌ها را انجام دادیم. غرفه‌ها موظفند هر کدام کپسول آتش‌نشانی داشته‌ باشند که البته بعضی‌ از‌ آنها کوتاهی کردند. برای امکانات رفاهی حمل و نقل مترو سرویس خوبی ارائه داده و افزایش ساعت کار داشته است، سعی کردیم با توجه به بضاعت مترو فاصله قطار‌ها 5تا 7 دقیقه شود. اتوبوس‌ هم از 9 میدان اصلی به نمایشگاه می‌آید. خدمات تاکسی‌رانی هم موجود است. طبق آماری که احمدی بافنده ارائه داده روز گذشته جابه‌جایی 95 هزار مسافر مترو را داشتیم.
 
اسماعیلی ادامه داد‌: در فضای نمایشگاه غرفه‌های مواد غذایی و امانات پیش‌بینی شده. از تخلفات این غرفه‌ها گزارشاتی داشتیم که ناظر‌های ما و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردند.
 
وی به جلسه بررسی تخلفات که در روز گذشته برگزار شد، اشاره کرد و گفت: حدود 3 تا 4 مورد گزارش تخلفات داشتیم که تذکری جدی و اخطاری کتبی گرفتند و در صورت رفع نشدن اقدام لازم توسط تشکل‌ها به عمل می‌آید. یکی از این گزارش‌ها مربوط به فروش کتاب ناشران دیگر (فروش کتاب غیر) است. تخلف دوم که گزارش شده ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی کنکور و تخلف سوم مربوط به فروش کتب ممنوعه است که تذکر جدی داده شده است.
 
در ضوابط کلی نمایشگاه ایراداتی داریم که باید با کمک معاونت فرهنگی حل کنیم. به طور کلی در این دو سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل نمایشگاه به شکل بهتری برگزار شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار