دسیسه جدید شبکه الجزیره در کارگردانی نمایش دروغین حمله شیمیایی به ادلب

یک منبع نظامی روس فاش کرد خبرنگاران شبکه الجزیره قطر در سناریویی جدید، نمایشی دورغین از یک حمله شیمیایی را در استان ادلب سوریه کارگردانی کرده‌اند تا در زمان مناسب آن را پخش کنند.

دسیسه جدید شبکه الجزیره در کارگردانی نمایش دروغین حمله شیمیایی به ادلببه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: یک منبع نظامی - دیپلماتیک روس فاش کرد خبرنگاران شبکه قطری الجزیره نمایشی را با حضور کلاه سفیدها برای نشان دادن حمله شیمیایی ارتش سوریه به مناطق مسکونی، کارگردانی کرده‌اند. این اقدام در روزهای اخیر صورت گرفته است و شبکه الجزیره قصد دارد با پخش آن در روزهای آینده بار دیگر ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه به شهروندان سوری را تکرار کند.

به گفته این منبع آگاه، نمایشی که نیروهای مشهور به کلاه سفیدها در خان شیخون بازی کردند، به مذاق تروریست‌های دیگر خوش آمده و آن‌ها قصد دارند در ادلب، همان کار را تکرار کنند. خبرنگاران شبکه قطری الجزیره چند روز قبل با کارگردانی نمایشی در روستاهای سراقب، اریحا و جسرالشغور در استان ادلب، فضایی را بازسازی کردند که گویی به این روستاها حمله شیمیایی شده است. در این نمایش در حدود 30 خودروی آتش‌نشانی و آمبولانس و 70 شهروند سوری از جمله کودکان که از اردوگاه آوارگان جمع آوری شده‌بودند، حضور داشتند.

به گفته منبع روس، این نمایش، کارگردانی و تصویربرداری شده و برای پخش، در انتظار دستور طراح اصلی است که در یکی از کشورهای اروپایی حضور دارد.

این در حالی است که وزارت‌خارجه سوریه بارها از عدم همکاری سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی (opc)  برای بررسی موضوع خان شیخون انتقاد کرده است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار