سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، پیشنهاد ایران و روسیه را برای تحقیق درباره ماجرای خان شیخون رد کرد

سازمان منع سلاح های شیمیایی پیشنهاد مسکو و تهران را برای تشکیل گروهی جدید به منظور تحقیق درباره حمله شیمیایی مشکوک در سوریه رد کرد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، پیشنهاد ایران و روسیه را برای تحقیق درباره ماجرای خان شیخون رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان منع سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه پیشنهاد مسکو و تهران را برای تشکیل گروهی جدید به منظور تحقیق درباره حمله شیمیایی مشکوک اوایل ماه آوریل در سوریه رد کرد.

نماینده انگلیس در سازمان منع سلاح های شیمیایی در صفحه خود در توییتر نوشت: «شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی قاطعانه پیشنهاد روسیه و ایران را رد کرد.»

 ایران و روسیه در متن پیشنهادی خود که خبرگزاری فرانسه به آن دسترسی پیدا کرد، تشکیل گروه تحقیقی را «برای مشخص کردن اینکه آیا در خان شیخون از سلاح شیمیایی استفاده شده است و اینکه چگونه این سلاح ها به محل این حمله مشکوک منتقل شده است»، خواستار شدند.

مسکو و تهران همچنین بازدید بازرسان را از پایگاه هوایی الشعیرات که بعد از این حمله شیمیایی مشکوک چهارم آوریل هدف حمله قرار گرفت، خواستار شدند تا «درباره ادعاهای مرتبط با انبار سلاح های شیمیایی» در این پایگاه شفاف‌سازی شود.

نماینده انگلیس مدعی شد هدف روسیه لطمه زدن به ماموریت تحقیق فعلی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار