معارضان مسلح سوری شرکت در مذاکرات آستانه را به حالت تعویق درآوردند

یک منبع آگاه اعلام کرده است معارضان مسلح سوری در مذاکرات صلح آستانه به منظور حل بحران سوریه شرکت نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، معارضان مسلح سوری روز چهارشنبه اعلام کردند شرکت خود در تازه‌ترین دور مذاکرات صلح آستانه را به حالت تعلیق درخواهند آورد.

یک منبع از جانب معارضان سوری در ادعایی به آسوشیتدپرس در آستانه گفت: "به دلیل انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان، هیات معارضان این مذاکرات را به حالت تعلیق درخواهد آورد. این تعلیق تا هنگام توقف کامل بمباران در تمام خاک سوریه ادامه خواهد یافت."

فرستادگان دولت سوریه و معارضان مسلح، روز چهارشنبه برای آغاز چهارمین دور مذاکرات صلح – با حمایت ایران، روسیه و ترکیه – وارد آستانه شدند.

تازه‌ترین دور مذاکرات با برگزاری نشست‌های دوجانبه آغاز شد و محور اصلی گفتگوها، برنامه روسیه برای ایجاد مناطق "کاهش تنش" در سوریه اعلام شده است.

در طرح پیشنهادی روسیه درخواست شده است در مناطق استقرار معارضان مسلح در بخش شمال غربی استان ادلب، بخش‌هایی از حمص، بخش‌های جنوبی سوریه و غوطه شرقی در حومه دمشق، "مناطق کاهش تنش" ایجاد شود.

در این طرح پیشنهادی آمده است هدف "پایان بخشیدن سریع به خشونت‌ها" و "آماده کردن شرایط برای بازگشت امن و داوطلبانه پناهجویان" خواهد بود.

همچنین، در این سند، نام ایران، روسیه و ترکیه به عنوان تضمین‌کنندگان این توافق ذکر شده است. گفته می‌شود در این سند اشاره شده است ایران، روسیه و ترکیه در مدت 5 روز پس از امضای این قرارداد از جانب طرف‌های دعوا، کارگروهی مشترک تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار