ائتلاف مبارزه با داعش: 396 غیرنظامی را تاکنون کشته‌ایم!/ نماینده پارلمان سوریه: آمار واقعی 20 هزار نفر است

مرکز فرماندهی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از کشته شدن 396 غیرنظامی طی حملات هوایی در سوریه و عراق خبر داد.

ائتلاف مبارزه با داعش: 396 غیرنظامی را تاکنون کشته‌ایم!/ نماینده پارلمان سوریه: آمار واقعی 20 هزار نفر استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز فرماندهی ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا طی گزارشی اعتراف کرد: در نتیجه حملات هوایی ائتلاف طی مبارزه با تروریسم در سال‌های 2014 تا 2017، دستکم 396 غیرنظامی در عراق و سوریه کشته شدند. 

با این وجود، محمد الحسین – یکی از نمایندگان پارلمان سوریه – با مسخره خواندن گزارش مرکز فرماندهی ائتلاف گفت: در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا ده‌ها هزار غیرنظامی در عراق و سوریه جان باخته‌اند. 

الحسین تاکید کرد: ما از این گزارش متعجب شدیم زیرا تنها در یک بمباران هوایی در رقه، پایتخت خودخوانده داعش بیش از 700 شهروند غیرنظامی کشته شدند. 

وی افزود: بیش از 20 هزار غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند. در میان کشته شدگان تعداد زیادی از زنان، کودکان و سالمندان وجود داشتند که ارتباطی با سازمان‌های تروریستی نداشتند. گزارش‌های این چنینی انحراف شرایط واقعی است و دامنه جنایات علیه غیرنظامیان را کم جلوه می‌دهد. 

براساس سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان سوری) که در انگلیس مستقر است، 42 هزار و 234 حمله هوایی مستند از سوی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشور سوریه انجام شده است که در نتیجه آن دستکم 7 هزار غیرنظامی کشته شده‌اند. 

همچنین موسسه غیرانتفاعی "ایروارز" واقع در انگلیس اعلام کرد دستکم 20 هزار و 997 حمله هوایی از سوی ائتلاف انجام شده است که در نتیجه آن سه هزار و 164 غیرنظامی به خاک و خون کشیده شده‌اند. 

ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا می‌کوشد با اعلام ارقام ساختگی، عمق فجایعی که علیه بشریت در سوریه و عراق رقم می‌زند را کم رنگ جلوه دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار