شبکه المیادین گزارش داد:

آمادگی آمریکا و اردن برای انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه

آمریکا و اردن با همکاری انگلیس برای تحرکات نظامی در جنوب سوریه به بهانه مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش آماده می‌شوند.

آمادگی آمریکا و اردن برای انجام عملیات نظامی در جنوب سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای اردنی در مرزهای این کشور با سوریه با هدف آماده شدن برای عملیات نظامی در عمق خاک این کشور به بهانه مبارزه با داعش مستقر شدند. ناظران این مسئله را نقطه عطف جدیدی در سیاست آمریکا می دانند که هدف از آن تحرکات نظامی در جنوب سوریه با همکاری نیروهای مسلح عشیره ای است. 

 گزارشگر شبکه المیادین گفت: خودروهای ضدزرهی ضد مین آمریکا و خودروهای نظامی هاموی به طرف مرزهای سوریه و اردن حرکت کردند. ارسال این تجهیزات نظامی پس از انفجار خودروهای بمبگذاری شده داعش در الرکبان و گذرگاه التنف صورت گرفت. داعش از مرکز مناطق بیابانی سوریه از راه‌های فرعی، برای سومین بار خود را به این منطقه رساند. 

عملیات نظامی آمریکایی-اردنی-انگلیسی در طول نوار مرزی بین سوریه و اردن برای جنگیدن با داعش و ایجاد نیرویی از عشیره های محلی در داخل خاک سوریه است تا امان مجبور به مشارکت مستقیم در جنگ سوریه نشود. ارتش احرار العشائر و اسود الشرقیه پس از ناکامی عملیات «ارتش سوریه جدید»، تشکیل می شود. اردن سه هزار نفر از نیروهای عشیره ای از شرق و مناطق بیابانی سوریه را آموزش داده و به سلاح تجهیز کرده است تا با داعش بجنگند. نیروی عشیره ای باید مانع از رسیدن داعش از مناطق بیابانی سوریه به مرزهای اردن شود. 

در ادامه این گزارش آمده است: جنگنده های اردنی سه ماه پیش خطوط پشتیبانی داعش را در منطقه حوض الیرموک در استان درعا سوریه بمباران و پایان پنج سال همزیستی اردن با گروه های تروریستی و حمایت از آنها را اعلام کرد. داعش به سرعت به غرب استان درعا حمله کرد تا گروه های مسلح زیر نظر اتاق عملیات موک در اردن را شکست بدهد و در برابر عملیات نظامی امان پیش دستی کند. داعش به دروازه های شهر «نوی» بزرگترین شهر در منطقه حوران سوریه رسید و در خطوط دفاعی گروه های مسلح نفوذ کرد و امان را از جنوب سوریه تهدید می کند. 

ناظران می گویند اردن اکنون تاوان درگیر شدن دستگاه اطلاعاتش در حمایت از گروه های مسلح در سوریه را پس می دهد. اردن اطمینان داشت با حضور دهها نفر از فرماندهان اردنی در بین داعش و جبهه النصره، در این گروه ها نفوذ زیادی دارد. 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: امان امیدوار بود بتواند گروه های مسلح در جنوب سوریه را از دور کنترل کند و مانع از رسیدن آتش بحران این کشور به اردن شود. دولت اردن که از دشواریهای بزرگ اقتصادی رنج می برد، گزینه ای جز حرکت در مسیر مورد نظر آمریکا ندارد تا دمشق را در میدان جنوب سوریه زیر فشار قرار دهد و در مقابل کمک های مالی از واشنگتن و متحدانش دریافت کند. بهانه امان مبارزه با داعش است، اما هدف آن تکمیل نفوذ آمریکاست که از مناطق شمالی سوریه آغاز شد. واشنگتن می خواهد مانع از عملیات نظامی ارتش سوریه و متحدانش برای پس گرفتن شرق سوریه شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار