مسکو: بازرسان مستقل از پایگاه هوایی سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی تحقیق کنند

سرگئی رودسکوی گفت آمادگی داریم با تامین امنیت به کارشناسان اجازه دهیم از پایگاه هوایی الشعیرات سوریه تحقیق کنند.

مسکو: بازرسان مستقل از پایگاه هوایی سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی تحقیق کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی رودسکوی – رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه – امروز (سه شنبه) اعلام کرد ارتش روسیه آمادگی دارد با تامین امنیت به کارشناسان مستقل و نمایندگان سازمان‌ منع تسلیحات شیمیایی اجازه دهد از پایگاه هوایی الشعیرات سوریه تحقیق کنند. 

رودسکوی در کنفرانس خبری تاکید کرد: ما آمادگی داریم هر گونه فرصت، تامین امنیت و اجازه‌ لازم را به کارشناسان مستقل و نمایندگان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای دسترسی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه برای یک تحقیق کارشناسی محیا کنیم. کارشناسان می‌دانند مخفی کردن آثار تسلیحات شیمیایی غیر ممکن است. 

در چهارم آوریل سال جاری (15 فروردین) حمله شیمیایی در منطقه ادلب سوریه رخ داد که باعث کشته شدن 80 نفر و زخمی شدن 200 غیرنظامی شد. پس از این حادثه، نیروهای مسلح معارض و کشورهای غربی دولت سوریه را متهم به این حمله کردند. این درحالی است که دولت قانونی سوریه با رد ادعاهای معارضان و مقامات غربی اعلام کرد هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد. 

یک روز بعد (16 فروردین) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حادثه شیمیایی در خان شیخون ناشی از حمله جنگنده‌های ارتش سوریه به یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها رخ داده است. مسکو در همان زمان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تحقیقات مناسبی را در این باره آغاز کند. با این حال، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – با دستاویز قرار دادن این اتفاق دستور حمله موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات را صادر کرد. 

این خبرگزاری روسی در پایان می‌نویسد: پس از این حمله سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آن را نقض قوانین بین المللی دانست. همچنین آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران حمله موشکی آمریکا به سوریه را اشتباهی راهبردی خواند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار