کاخ سفید روسیه را به لاپوشانی درباره حمله شیمیایی سوریه متهم کرد

یک مقام کاخ سفید از روسیه بخاطر آنچه "پنهان‌کاری درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه" خواند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه روسیه را به تلاش برای حمایت از دولت سوریه در مقابل اتهامات وارد شده به این کشور در خصوص حمله شیمیایی اخیر در ادلب، متهم کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هم حمایت مسکو از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را محکوم کرد.

برخی مقامات ارشد کاخ سفید که خواستند نامشان فاش نشود مدعی شدند: دولت بشار اسد در 4 آوریل سال جاری میلادی حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان ادلب انجام داد که منجر به کشته شدن 87 نفر شد. دولت سوریه این کار را انجام داد تا مانع پیشروی معارضان سوری در این منطقه شود.

این مقامات در ادامه مدعی شدند شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد مسکو سعی دارد اتفاقاتی که در سوریه افتاده است را لاپوشانی کند.

روسیه تاکنون بارها از بشار اسد در مقابل اتهامات ادعایی آمریکا درباره اینکه نیروهای وی حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون را انجام داده اند، حمایت کرده است.

به دنبال حمله شیمیایی که سه شنبه هفته گذشته در شهرک خان شیخون در ادلب سوریه رخ داد بیش از 80 غیرنظامی کشته شدند. فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرده است گروه های تروریستی و حامیان آنها مسئول به کار بردن مواد شیمیایی در خان شیخون هستند. وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه ادلب در پی انفجار یک انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه رخ داده است. 

با این حال، ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ و در واکنش به این حمله شیمیایی، صبح روز جمعه 59 موشک توماهاک را به چند هدف در پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد و گفت این حمله برای منافع امنیت ملی آمریکا حیاتی بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار