مدیر انتشارات ایماژ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت حمایت از ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در زمان حاضر تنها رویدادی که در آن از ناشران حمایت می‌شود، همین نمایشگاه کتاب است.

علیرضا اسدی مدیر نشر ایماژ در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شرایط برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: اینکه نمایشگاه کتاب به مجموعه شهر آفتاب آمده، اتفاق خوبی است. چرا که شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه ساخته شده و فضای آن به مراتب حرفه‌ای‌تر شده است.
 
وی بیان کرد: البته فضایی که در اختیار ناشران قرار گرفته، کمی محدود است و تعداد متقاضی‌ها بیشتر از متراژ غرفه‌ها می‌باشد. البته مقدار فضایی که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده نیز کم است و به طور طبیعی این وزارت از لحاظ مکان غرفه‌ها نمی‌تواند خدمات مناسبی به ناشران دهد.

اسدی در مورد هزینه اجاره غرفه‌ها افزود: در سال گذشته بخشی از هزینه پرداخت شده بابت اجاره غرفه‌ها، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن هم به صورت خرید کتاب پرداخت شد. اما در این دوره هنوز مشخص نشده است که چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
وی افزود: البته قیمت اجاره غرفه‌ها نسبت به نمایشگاه‌های تخصصی دیگر، معقول و مناسب است. اما اگر این حمایت بیشتر گردد به مراتب برای صنعت کتاب مناسب‌تر می‌باشد. 

در پایان علیرضا اسدی مدیر نشر ایماژ در خصوص حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در زمان حاضر تنها رویدادی که در آن از ناشران حمایت می‌شود، همین نمایشگاه کتاب است. چرا که مانند قبل، خرید کتاب و پرداخت یارانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل جدی انجام نمی‌شود و فقط باید ناشران به فکر درآمدزایی خود باشند.  

گفتنی است؛ سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌گردد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار