یک کتاب بیشتر بخوانیم؛

رونمایی از «باغ وحش اساطیر» در نمایشگاه کتاب تهران

کتاب «باغ وحش اساطیر» نوشته احسان رضایی از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.

رونمایی از «باغ وحش اساطیر» در نمایشگاه کتاب تهراناحسان رضایی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کتاب «باغ وحش اساطیر» از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود. کتاب «باغ وحش اساطیر» یک مجموعه طنز با محوریت داستان های اسطوره ای ایرانی است.

وی افزود: ایده این بوده که نشان بدهیم، اساطیر و افسانه ها و داشته های فرهنگی خودمان، قابلیت استفاده و بازآفرینی به شکل‌های مدرن را هم دارد. من در چند دوره مسابقات نگارش داستان‌نویسی فانتزی داوری کردم. می دیدم که بیشتر جوان‌ها برای نگارش داستان های فانتزی، از اساطیر اروپایی و غربی استفاده می‌کنند. به نظرم حیف آمد که این همه اسطوره و ماده خام ادبی خودمان داریم و سراغش نمی‌رویم.

رضایی تصریح کرد: در این داستان با حیوانات اسطوره‌ای شوخی شده. همانطور که از اسم کتاب هم مشخص است: «باغ وحشِ اساطیر». باغ وحش جایی است که برای تماشای حیوانات می روند. اینجا هم دعوت کردیم از خواننده که برای تماشای حیوانات افسانه ی و اسطوره ای تشریف بیاورد. در مجموع 30 حیوان و موجود اسطوره ای، از اسب‌های شاهنامه ای (رخش و شبدیز)، پرنده های افسانه ای (سیمرغ، هما، ققنوس، رخ، ...) و موجودات خیالی دیگر مثل جن و پری و غول و دیو را در این کتاب می توانید ببینید و طنزهایی در موردشان بخوانید.  
 
لازم به ذکر است؛ کتاب «باغ وحش اساطیر»، از نشر قاف منتشر شده و در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.