شیراز؛

معاينه رايگان دندان های دانش آموزان

به همت مرکز شهدای والفجر 40 دانش آموز مورد معاينه رايگان دندانپزشكي و انجام خدمات پيشگيرانه دندانپزشكي قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسين فرح بخش رييس مركز بهداشت بهداشت شهدای والفجر گفت: مشكلات بهداشت دهان و دندان در مدارس شامل پوسيدگي دندان، فقر تغذيه، شكستگی دندان است و از سوی ديگر اغلب دانش‌آموزان علاقه زيادی به مصرف شيرينی و شكلات دارند كه اين مواد سبب سيری كاذب می‌شود و مواد قندی آن در پوسيدگی دندان نقش موثری دارد.
 
فرح بخش افزود: كودكان و دانش آموزان بايد بدانند آبنبات و شكلات های چسبنده مانند كاكائو به مدت طولانی به دندان‌ها می‌چسبد و زيان‌های جبران‌ناپذيری به دندان ها وارد می‌ كنند.
 
او ادامه داد: دانش آموزان 6 ساله به طور معمول با چند دندان پوسيده وارد مدرسه می‌شوند و توجه به بهداشت دهان و دندان آن ها از ضرورت ويژه‌ای برخوردار است.
 
فرح بخش اظهار داشت: آموزش های اوليه در اين خصوص و ارايه برنامه‌های پيشگيري از بيماری ‌های دهان و دندان در مدارس، می‌تواند نقش عمده‌ای در داشتن دندان های سالم دانش آموزان ايفا كند.
 
او بیان کرد: امروزه به دليل نبود آگاهی در امر بهداشت دهان و دندان و تحميل هزينه‌های درمانی، خانواده ها تمایلی برای توجه به سلامت دهان و دندان ندارند، این امر را موجب غفلت از توجه به بهداشت دهان و دندان كودكان دانست.
 
رييس مركز بهداشت بهداشت شهدای والفجر تصریح کرد: سلامت دهان و دندان ارتباط مستقيمی با سلامت روح و روان فرد دارد، تنها با مراقبت های اوليه از دوران كودكی می‌توان شاهد دندان های سالم در دوران سالمندی بود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار