شیراز؛

شاخص افراد بدون پوسیدگی دندان دراستان فارس 2برابرمتوسط کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شاخص افراد بدون پوسیدگی دندان دراستان فارس 2برابرمتوسط کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ازحدود 10 سال پیش برنامه های جامع ارتقای سلامت دهان و دندان در فارس آغاز شد و 100 درصد دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش این برنامه ها قرار دارند، به طوری که شاخص افراد بدون پوسیدگی دندان در استان فارس 2 برابر متوسط کشوری است.
 
ایمانیه با بیان اینکه همه تلاش ها معطوف به ارتقای سلامت دهان و دندان است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک دهه گذشته، نسبت به اصلاح نظام سلامت دهان و دندان در بخش دولتی، تا حد قابل توجهی اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت و نتیجه این اقدامات منجر به کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خدمات رسانی به مردم دراین حوزه شده است، ادامه داد: در سال 95،همکاران دندانپزشک رسمی و طرحی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی استان و مراکز خدمات جامع سلامت، حدود 200 هزار خدمت موثر دندانپزشکی برای مردم داشته اند.

ایمانیه اظهار داشت: ارائه خدمات مناسب دندانپزشکی دردانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین موجب شده است که استان فارس مقام دوم در ارایه خدمات بهداشت دهان و دندان برای دومین سال متوالی در سطح کشور را به دست آورد.

شاهرخ قیصری دبیر شورای عالی دندانپزشکی استان فارس نیز اعلام کرد: همکاران دندانپزشک در مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی در سال 95، حدود 200هزار خدمت دندانپزشکی ارایه کرده اند.

قیصری از دیگر اقدامات سال گذشته در واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی به راه اندازی دو مرکز شبانه روزی دندانپزشکی در استان اشاره کرد که در بیمارستان شهید دستغیب و بیمارستان امیر و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، در پیمایش ملی سلامت دهان و دندان، میزان شاخص های سلامت دهان و دندان استان برای دانش آموزان، دو برابر معدل کشوری است؛ به عبارت دیگر، تعداد دانش آموزان فاقد پوسیدگی دندان در استان، دو برابر معدل کشوری است.

قیصری گفت:‌همچنین به همت معاونت بهداشتی دانشگاه در سال گذشته، بالغ بر 7 میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه واحدهای سلامت دهان و دندان در استان، صرف شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.