شیراز؛

رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارایه خدمات بهداشت دهان و دندان

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارایه خدمات بهداشت دهان و دندان برای دومین سال متوالی رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهرخ قیصری دبیر شورای عالی دندانپزشکی فارس گفت: همکاران دندانپزشک در مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی در سال 95 حدود 200 هزار خدمت دندانپزشکی ارایه کرده اند.
 
قیصری افزود: این خدمات شامل مواردی مانند ترمیم دندان، جرم گیری و عصب کشی می شود که بر اساس مقررات و قانون دولت جمهوری اسلامی، در مراکز روستایی برای گروه های هدف، رایگان است و در مراکز خدمات جامع سلامت شهری نیز با تعرفه بسیار پایین تر از دولتی انجام می گیرد.
 
او از فلورایدتراپی تمامی دانش آموزان ابتدایی در استان به عنوان خدمتی دیگر در این عرصه یاد کرد و ادامه داد: بعد از اجرای برنامه تحول در نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی، برخی مراکز بهداشتی درمانی مناطق محروم استان برای نخستین بار دارای واحد دندانپزشکی شده و این خدمات به این مناطق نیز راه یافت.
 
قیصری از دیگر اقدامات سال گذشته در واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی به راه اندازی دو مرکز شبانه روزی دندانپزشکی در استان اشاره کرد که در بیمارستان های شهید دستغیب و امیر و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، آغاز به کار کرده و اظهار داشت: این مراکز در روزهای تعطیلات نوروز هم فعال بوده است.
 
وی تصریح کرد: به همت معاونت بهداشتی دانشگاه در سال گذشته، بالغ بر 7 میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه واحدهای سلامت دهان و دندان در استان صرف شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار