یزد؛

پرداختن به رفع زمینه‌های اعتیاد مهمترین موضوع در جامعه

استاندار یزد گفت: زمینه‌ها و ریشه‌های اعتیاد در جامعه خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد با تاکید بر اینکه مقابله با تولیدکنندگان، قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر با جدیت انجام شود گفت: زمینه‌ها و ریشه‌های اعتیاد در جامعه خشکانده شود.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: مبارزه با اعتیاد از طریق مقابله با سازندگان مواد مخدر و تولید کنندگان آن، مقابله با انتقال دهندگان و یکی هم مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر انجام می‌شود.

وی در ارتباط با مقابله با سازندگان مواد مخدر، گفت: برای هر سه این گروه‌ها باید برخوردهای امنیتی، جدی و قاطع صورت گیرد چرا که این موضوع برای جامعه ما خطرات بسیار زیادی به دنبال دارد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در ارتباط با جامعه باید بحث آموزش و درمان را همزمان دنبال کنیم،تاکید کرد: آموزش‌ها باید با برنامه انجام شود به همین دلیل نیاز به برنامه آموزشی در این زمینه داریم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی باید از اولویت‌بندی مناسبی برخوردار باشد و بدانیم که ابتدا باید سراغ افرادی برویم که اعضای خانواده مبتلایان به این مشکل هستند.

وی گفت: دومین گروهی که باید در ارتباط با آموزش به آن توجه شود، دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که مدارس و دانشگاه‌ها را آلوده می‌کنند و بعد از آن باید به عموم جوانان و جامعه توجه کنیم.

استاندار یزد محتوا و روش‌های آموزش را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و گفت: برای هر یک از این اقشار باید از روش‌های خاص خودشان استفاده کنیم که تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

میرمحمدی با بیان اینکه روش‌های آموزش برای خانواده‌ها، محصلین، دانشجویان و جوانان جامعه متفاوت است، گفت: موضوع بعدی درمان است و باید بدانیم که وظیفه ما پاسخگویی به چه نیازهای مبتلایان است.

وی با بیان اینکه ما به ایجاد اردوگاه معتادان پرداختیم و شاید همین کلمه و عنوان هم صحیح نباشد، گفت: این فضاها را نه باید با عنوان اردوگاه و نه با عنوان اعتیاد و این مسائل نام ببریم چرا که خود اعتیاد در جامعه ما با عنوانی که جنبه مجرمانه دارد برخورد شده است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه جامعه با این عنوان ناراحت می‌شوند، گفت: نگاه ما به معتادان باید نگاهی همانند بیمار باشد و برای آنها همانند بیمارانی اقدام کنیم که نیاز به درمان دارند و باید آنها را درمان نماییم.

میرمحمدی موضوع بعدی را مصون‌سازی جامعه از آفت اعتیاد دانست و گفت: با جلب مشارکت عمومی می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد و بر این آفت خانمان سوز غلبه نمود.

وی تصریح کرد: اگر در درجه اول جامعه را حساس کنیم و این حساسیت را همه به موقع نشان دهند و در درجه دوم با هر موردی که مواجه می‌کنند مهربانانه و دوستانه برخورد کنند، زمینه دوری از این بلا در وجود آن فرد را فراهم کرده‌اند.

استاندار یزد تاکید کرد: در چنین برخوردهایی باید دقت بسیار زیادی داشت چرا که اگر برخورد نامناسبی با افراد به ویژه جوانان و نوجوانانی که با این آفت روبه‌رو شده‌اند داشته باشیم، در واقع آنها را به سمت این آفت پرت کرده‌ایم.

میرمحمدی پرداخت به رفع زمینه‌های اعتیاد در جامعه را مهمترین موضوع در این حوزه دانست و گفت: با خشکاندن زمینه‌های اعتیاد در جامعه، ما آسیب‌های اجتماعی را از جامعه دور کرده و سلامت اجتماعی را به دست آورده‌ایم.

وی سلامت اجتماعی را زمینه‌ای برای رشد و پیشرفت در سایر زمینه‌ها دانست و گفت: پزشکان نقش بسیار مهمی در رفع زمینه‌های اعتیاد و افزایش سلامت اجتماعی دارند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار