یزد؛

مشارکت آفرینی و اندیشه ورزی از ویژگی‌های تعامل احزاب

استاندار یزد گفت: احزاب در انتخابات نقاط قوت و ضعف نامزدهای موردنظر خود و توانمندی، کارآمدی و اشراف آن‌ها بر امور را مطرح نمایند.

مشارکت آفرینی و اندیشه ورزی از ویژگی‌های تعامل احزابسید محمد میرمحمدیاستاندار یزد خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ ️گفت: احزاب امکان توفیق نامزدهای موردحمایت خود در تأمین حقوق شهروندی، تعامل و تأثیرگذاری در مجامع بین‌المللی، تقویت مناسبات بین‌المللی، هم‌افزایی و انسجام داخلی و گسترش آرامش و امید بین مردم را بیان نمایند.

استاندار یزد خانۀ احزاب را محفلی برای تعامل و هم‌اندیشی دانست و افزود: همدلی و هم‌اندیشی برادری را تقویت می‌کند و ارزش خانۀ احزاب و حرکت‌های حزبی همین است که عمدتاً روی تفاوت‌های فکری تلاش می‌کند.

میرمحمدی بیان کرد: تفاوت‌های فکری در هر محفلی اندیشه‌ورزی را به همراه دارد و تلاش می‌کند افکار را پخته‌تر کند و امیدواریم شاهد رشد و پویایی اندیشۀ فعالان سیاسی و بازتاب این رشد و پویایی باشیم تا بتوانیم جامعه‌ای اندیشمند و قوی داشته باشیم.

وی مدیریت چرخشی را مزیت خانه احزاب دانست و گفت: هنگامی‌که در مجموعۀ ناهمگن فکری مدیریت انجام شود تعامل، تحمل، انتقادپذیری و شجاعت پذیرش انتقاد افزایش می‌یابد که این از مزیت خانۀ احزاب است.

استاندار یزد بیان کرد: هنگامی‌که جمعی گسترده تشکیل می‌شود، تفاوت‌های متعددی در افراد خاص در آن جمع وجود دارد، پس نباید این انتظار باشد که همه در یک سطح متعالی وارد بحث شوند؛ همه از یک سطح پختگی برخوردار باشند یا مطالبی بیان کنند که ازنظر سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی یکسان باشد.

میرمحمدی افزود: هر فردی از بیان نظرات دیگران تأثیر می‌گیرد، برای نمونه اگر فردی مواضع تندی دارد با بحث‌های مختلفی که مطرح می‌شود تعدیل می‌شود و یکی از محاسن این محافل همین است.

وی گفت: در نخستین جلسۀ خانۀ احزاب در مذاکرات فی‌مابین احزاب آستانۀ تحمل بالا نبود اما با تشکیل جلسات متعدد خوشبختانه آستانۀ تحمل افزایش یافت و نظرات ابرازی افراد در جلسه اعم از ارشادی و انتقادی موجب تأمل و واکنشی سازنده در پی داشته است.

استاندار یزد بابیان اینکه احزاب نقش خود را به‌خوبی در انتخابات ایفا کنند، گفت: نقش احزاب مشارکت آفرینی است و احزاب با ایجاد فضای پرجنب‌وجوش فکری و آگاهی بخشی فضا را برای ورود آرای خاموش به‌پای صندوق‌های رأی فراهم می‌کنند.

گفتنی است در این نشست نمایندگان احزاب استان به بیان نظرات و مسائل مربوط به فعالیت‌ تشکل‌های سیاسی به‌ویژه دربارۀ چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی پرداختند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.