انتخابات تمام مکانیزه در شهرهای میبد و اردکان

فعالیت 24 هزار نفر در ارتباط با انتخابات استان یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: 24 هزار نفر در ارتباط با انتخابات استان یزدفعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این مطلب که ۸۷۶ شعبه در انتخابات ریاست جمهوری رای مردم یزد را اخذ می‌کنند، از  برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در شهرهای میبد و اردکان خبر داد.

 طالبی با اشاره به اینکه در سطح استان یزد 876 شعبه در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد 312 شعبه در روستاها و مابقی شعبه‌های شهری است.

 رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: 224 شعبه امسال کار رای‌گیری‌ را به صورت سیار  انجام می‌دهند، افزود: در بخش انتخات شوراهای اسلامی 836 شعبه را در انتخابات داریم که 563 شعبه شهری و 273 شعبه روستایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تعداد شعب سیار شوراها را 185 شعبه دانست و گفت: علت تفاوت 40 شعبه‌ای این دو انتخابات، مناطقی است که شرایط قانونی برگزاری انتخابات شوراها را ندارند.

طالبی افزود: از مجموع شعب در نظر گرفته شده، 89 شعبه به صورت اختصاصی کار رای‌گیری از خانم‌ها را انجام می‌دهند که این شعب در مناطق پر جمعیت استان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات یزد به انتخابات تمام مکانیزه شوراهای شهر رو ستا در اردکان و میبد اشاره کرد و گفت: 40 شعبه تمام مکانیک در شهر اردکان و 54 شعبه هم در شهر میبد فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت 24 هزار نفر در ارتباط با انتخابات استان یزد گفت: کار انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای در حال انجام است و بستگی به میزان تراکم شعب، اعضا انتخاب می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: با قطعیت تعیین اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، کار برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار داریم وامیواریم افرادی که انتخاب می‌شوند، با آگاهی کامل در رابطه با بحث دستورالعملها و قانون وارد عرصه شوند.

طالبی در ارتباط با تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در یزد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به جز موارد معدودی شاهد تخلفات انتخاباتی در استان نبودیم و ستادهای انتخاباتی موارد قانونی را رعایت کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات یزد افزود: در رابطه با تعداد ستادهای تبلیغاتی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری محدودیتی وجود ندارد و به هر میزان که خواسته باشند می‌توانند ستاد ایجاد نمایند ولی الزاما باید آدرس ستاد و نام مسئول را به فرمانداری‌ها اعلام نمایند تا با ستادهای غیرمجاز اشتباه گرفته نشوند.

وی در ارتباط با تبلیغات انتخابات شوراها عنوان کرد: تبلیغات انتخاباتی یک هفته قبل از انتخابات برگزار می‌شود و استفاده از هر گونه پلاکارد جز در محل ستاد انتخاباتی ممنوع است و همچنین عکسی که می‌توانند استفاده کنند حداکثر در دو فرم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد حداکثر اندازه پوسترهای تبلیغاتی را 100 در 70 دانست و گفت: اعلام نظر شخصیت‌ها فقط در صورتی مجاز است که بدون ذکر عنوان باشد، همچنین نامزدها در هر محدوده شهری یک ستاد می‌تواند داشته باشد داوطلبان روستایی هم تنها می‌توانند یک ستاد ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار