مراجعه بیش از یکصدهزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه یکصدهزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران خبر داد.

مراجعه بیش از یکصدهزار نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهرانمسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در ۱۲ ماه ۱۳۹۵، یکصد هزار و ۲۴۶ نفر به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ که تعداد مراجعین به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی یکصدویک هزارو ۱۰۹ نفر اعلام شده بود ۹ /۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از کل مراجعین به دلیل آسیب‌های ناشی از نزاع درسال گذشته، شصت وپنج هزار و ۵۴۷ نفر مرد وسی وچهار هزار و ۶۹۹ نفر زن بوده اند.

قادی پاشا عنوان کرد: در اسفندماه سال گذشته، تعداد هفت هزارو نهصد و شصت و هفت مورد بر اثر نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه نموده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است؛ لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است و همچنین چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

قادی پاشا یادآورشد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است و در مواردی برای بررسی دقیق‌تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم که این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می‌طلبد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار