توافق دو حزبی کنگره آمریکا بمنظور تصویب بودجه دولت بدون اختصاص مبلغی برای دیوار جنجالی ترامپ

روزنامه گاردین نوشت اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای تصویب بودجه دولت این کشور بمنظور جلوگیری از تعطیلی آن، به توافقی دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد: کنگره آمریکا با اختصاص بودجه یک تریلیون دلاری موافقت کرد، اما هیچ پولی به ساخت دیوار مرزی اختصاص نیافته است.

در این گزارش آمده است: به گفته مشاوران کنگره در آمریکا، مذاکره‌کنندگان به توافقی دو حزبی بر سر بسته هزینه‌ها به منظور تأمین بودجه دولت فدرال تا پایان ماه سپتامبر دست یافتند. 

مجلس نمایندگان آمریکا و سنای باید این قرارداد را قبل از پایان روز جمعه تصویب کنند و آن را برای امضا شدن برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بفرستند تا از نخستین تعطیلی دولت پس از سال 2013 جلوگیری شود.

روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری‌های دیگر به نقل از مشاورانی که خواستند ناشناس باقی بمانند، گزارش دادند که پیش‌بینی می‌شود کنگره آمریکا اوایل این هفته درباره این توافق رأی‌گیری کند، توافقی که احتمالا شامل افزایش هزینه‌های دفاعی و امنیت مرزی می‌شود.

پس از آن که رئیس جمهور آمریکا در مقابل مقاومت دموکرات‌ها برای احداث دیوار مرزی با مکزیک تسلیم شد، هیچ پولی برای طرح دونالد ترامپ برای احداث یک دیوار مرزی با مکزیک اختصاص نخواهد یافت.

روز جمعه، منابع کنگره نزدیک به این مذاکرات اعلام کردند که این توافق می تواند شامل افزایش هزینه‌های دفاعی در امسال و رسیدن آن به حدود 15 میلیارد دلار شود. اما جزئیات این توافقنامه تا یکشنبه شب در دسترس نبوده است.

دموکرات‌ها در تلاش برای حفاظت از روند تأمین مالی برای ارائه‌کنندگان خدمات بهداشتی برای بانوان و همچنین اختصاص بودجه بیشتر برای مدیکید به منظور کمک به افراد فقیر در پورتوریکو بودند.

احتمالا مجلس نمایندگان آمریکا نخست درباره این توافق رأی‌گیری کند و احتمالا این اقدام اوایل این هفته انجام خواهد شد و سپس این توافق نامه قبل از ضرب‌الاجل نیمه شب جمعه، برای تصویب به سنا فرستاده می‌شود.

جمهوری خواهانی که کنترل کنگره را در دست دارند و دموکرات‌های مخالف، چند هفته است که در مذاکرات فشرده بر سر این قانون حضور دارند، قانونی که سبب تأمین یک تریلیون دلار برای طیفی از برنامه های فدرال از فرودگاه گرفته تا عملیات امنیت مرزی تا دستمزد سربازان، تحقیقات پزشکی، کمک‌های خارجی و آموزش داخلی خواهد شد.

گاردین نوشت: در همین حال، با وجود آن که جمهوری‌خواهان وعده دادند به اوباماکر پایان خواهند داد، دولت ترامپ با تأمین مالی یک بخش مهم از اوباماکر موافقت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار