رییس جامعه دامپزشکان ایران خبر داد؛

هشدار درباره احتمال وجود وایتکس در لبنیات سنتی

رییس جامعه دامپزشکان ایران از احتمال استفاده از وایتکس و دیگر افزودنی ها برای کاهش بارمیکروبی شیر خام در واحدهای لبنیات سنتی خبر داد و گفت: دلیل رشد 20درصدی تب مالت، مصرف لبنیات سنتی است

هشدار درباره احتمال وجود وایتکس در لبنیات سنتیبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران در همایش روز جهانی دامپزشکی2017 که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: مردم نمی دانند با مصرف لبنیات سنتی در حقیقت محصولات حاوی آنتی بیوتیک، فلزات سنگین، افلاتوکسین و عوامل بیماریزای تب مالت و سل را به بدن خود وارد می کنند. 

وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی متولی کنترل و نظارت بر بهداشت فراورده های خام دامی است. 

به گفته وی، دولت نیز باید در سازمان پدافندغیرعامل برای جلوگیری از این مشکلات به کاهش واحدهای لبنیات سنتی از طریق سازمان دامپزشکی دست بزند.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران تاکید کرد هیچ نوع روغن پالم در شیر وجود نداشته و ندارد و گفت: در گذشته فقط برای تولید ماست‌های پرچرب و بستنی از پالم استفاده می شد و استفاده از این روغن برای عرضه شیر پاستوریزه در بازار مصرف توجیه اقتصادی ندارد.

محبی افزود: برای استفاده از روغن پالم در شیر باید ابتدا چربی آن را جدا و به جای آن از پالم استفاده کرد که این حرکت هزینه های زیادی دربردارد. 

وی سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وجود روغن پالم در شیر خام صنایع را غیرمنطقی دانست و افزود: نتیجه این صحبت ها باعث شد مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی بهداشتی در کشور کم شود و مردم به سمت مصرف لبنیات سنتی بروند. 

به گفته وی، براساس آمارهای وزارت بهداشت سرانه مصرف شیر به کمتر از 40 کیلوگرم رسیده، در حالی که میانگین سرانه مصرف جهانی شیر 160 کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته بالای ٣٠٠ کیلوگرم است. 

محبی این روند مصرف را برای کشور ما نگران کننده دانست و افزود: این امر می تواند پوکی استخوان ٩٠ درصدی را برای خانوارها به همراه داشته باشد. 

وی ادامه داد: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها سهم بسیار بالایی دارد که این امر ممکن است خطرها و مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد کند.

شهرداری جایگاه کمی برای ذبح بهداشتی دام دارد
وی درباره رعایت بهداشت در ذبح شرعی دام در محیط های شهری گفت: فرهنگ قربانی کردن دام در کشور ما وجود دارد و امری بسیار پسندیده است، زیرا باعث می شود افراد بخشی از دارایی خود را به نیازمندان بدهند اما باید توجه کرد به موضوع قربانی کردن در محیط های بهداشتی کمتر توجه شده است. 

رئیس جامعه دامپزشکان کشور افزود: شهرداری تهران به موضوع ذبح بهداشتی دام در محیط های شهری توجه لازم را نداشته است، به طوری که اکنون بخش زیادی از مردم برای نذورات خود دام را در معابر شهری ذبح می کنند که ناشی از کم بودن تعداد مراکز عرضه و ذبح بهداشتی دام است.

محبی گفت: بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو از طریق رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دام در محیط های شهری منتقل می شود و با یک دام ممکن است افراد زیادی آلوده شوند. 

ویروس آنفلوانزای پرندگان بی اجازه وارد می شود 
رییس جامعه دامپزشکان کشور اظهارداشت : ویروس برای ورود به کشور روادید و پاسپورت نمی گیرد! ما نمی‌توانیم جلو ورود پرندگان مهاجر را که مانند بمب افکن آلودگی میکروبی خود را به دیگر کشورها می آورند، بگیریم. 

به گفته وی، این موضوع باید مدیریت شود تا خسارت کمتری در مواردی مانند آنفولانزای پرندگان به بخش کشاورزی کشور وارد شود. 

وی تاکید کرد باید در تجویز دارو دقت بیشتری شود و گفت: در مواردی دیده شده است پزشکان و دامپزشکان کشور داروهای مورد نظر مراجعه کنندگان و تولیدکنندگان را تجویز می کنند. 

قوانین حمایتی برای حیوانات خانگی 
این مسئول تصریح کرد: برای حفظ حقوق شهری حیوانات و کاهش انتقال بیماری ها باید قوانین حمایتی داشته باشیم. 

به گفته وی، اکنون در حقوق و نگهداری حیوانات مشکل داریم و سازمان دامپزشکی، شهرداری ها شورای شهر، محیط زیست و مردم در این امر ذینفع هستند. 

وی گفت: بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نگران کننده تر از بیماری های مشترک انسان به انسان نیست. 

قطع وابستگی مالی مسولان فنی هنوز اجرا نشده است
رییس جامعه دامپزشکان ایران با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی ایران استقلال لازم را برای صدور پروانه دامپزشکان ندارد، گفت: براساس ماده ١٩ قانون باید در بحث نظارت های دامپزشکی قطع وابستگی مالی مسئولان فنی در کارخانجات و واحدهای تولیدی اجرایی می شد که تاکنون عملیاتی نشده است. 

وی ادامه داد: ٩ سال قبل انتخابات رییس سازمان نظام دامپزشکی انجام شد؛ در حالی که باید هر چهار سال تکرار شود اما روند آن پارسال توسط دیوان عدالت به دلیل نقص آیین نامه ای و اعتراض برخی افراد متوقف شد.

وی یادآوری کرد بیش از 75 تا 100 درصد انتخابات نظام دامپزشکی توسط دولتی ها صورت می گیرد، سه نفر توسط شورای مرکزی انتخاب و به وزیر جهاد کشاورزی معرفی می شوند که وی طبق صلاحدید یک نفر را انتخاب می کند که این یعنی وزیر حق وتو دارد.
 
وی معتقد است: سازمان نظام دامپزشکی باید یک سازمان مستقل باشد نه اینکه دولت برای آن تعیین تکلیف کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیکان
۱۶:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من شیر های پاستوریزه می خوردم دل درد می گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
امیرپارسا یوسف وند
۲۱:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
با سلام خواستم اطلاعاتی راجع به این موضوع بهتون بدم.من دیروز پنیر لبنه انا محصول شرکت کاله را خریداری کردم این پنیر طمع مطلوبی نداشت منظورم از مطلوب طمعی که با به میل من باشه نه بلکه طمع وایتکس میداد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون قدیما که صنعت نبود و همه شیر طبیعی و سنتی استفاده میکردن باید الان نسل انسان ها منقرض شده بود برعکس ادمای قدیم‌از ادمای الان قویتر و سلامت بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
قبلا وجود وایتکس رو هم انکار میکردید الان هم پالم رو انکار میکنید
شما مسئولین یک مشت دروغگو هستید
-
یه ایرانی
۱۲:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا فقط کار صنف صنعتی تهمت و افترا به سنتی هاست در صورتی که بدترین غذا ها و خوراکیها صنعتی هستند نه بهداشتین و نه اصولی تولید می شن. شما وایتکس می زنید به لبنیات نه سنتی ها بزرگ ترین خلاف سنتی ها اضافه کردن آب به محصولاتشونه . نه روغن پالم دارن و نه مواد سرطانزای نگهدارنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای بابا
بیخیال
ما که هرچی میخوریم مشخص نیست چیه پس دیگه این و بخور اون و نخور بیفایده هستش.
الآن مرغ
خیار
شیر
پنیر
رب
ماست
آبلیمو
انواع روغن ها
سوسیس
کالباس
گوشت
میوه ها
برنج
و هزاران هزار مورد دیگه.......................
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
برای اینکه منافع شرکتهای لبنی با توزیع آزاد داره به خطر می افته اینا دارن دست و پا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
در وايتكس لبنيات وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
2017
۱۰:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
فروش کارخانه های تولید شیر که همراه با وایتکس است کم شده دارن تبلیغ می کنن!!! شیر محلی اطمینان داشته باشی بهتره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
دروغ میگین شیر محلی 100 برابراز شیرای کارخونه ای سالمتره اون وایتکسم که میگید و روغن پالم تو همون شیرای کارخونه ایتون هست ما که از شیر محلی استفاده می کنیم ماستم میزنیم قیمتشم مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
باید به ایشان متذکر شد درواحدهای تولید لبنیات صنعتی از وایتکس استفاده میشود اگر واقعا نگرانی دارید از کاگران این واحدها بپرسید البته به شرط اینکه این کارگران امنیت شغلی داشته باشند یا اینکه بازرسان ویژه غیر قابل خریداری برای بررسی به این واحدها اعزام کنید
Germany
حمید
۰۹:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
همش دروغه ان کارخانه دارها با حمایت دستگاه های دولتی میخوان شیر گاوداری ها رو خودشون مفت بخرن بعد رمقش رو بگیرن به قیمت گزاف به مردم بدن.
مردم ما میدونن چی درسته اگر جایی هم اتفاقی افتاد کار خود کارخانه داران جهت ضربه زدن به گاوداران است.
Germany
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا متاسفم. در شگفتم از کسانی که قیامت رو فراموش کردند و زندگی دو روزه دنیا رو ترجیح دادند.
Germany
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
این خبر کذب محضه..من دانشجوی ارشد صنایع غذایی هستم..من به چشم خودم دیده ام که در کارخانه های لبنیات در شیر و سایر محصولات خود از وایتکس به عنوان نگهدارنده استفاده میکنن..پس بهتره به نفع کارخانه ها هی خبر های کذب رو پخش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
عموي
۰۹:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
مادامداران دروش سنتی بهتر به حق خودمیرسیم تابتوانیم بخشی ازهزینه صرف شده رابه دست آوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۴۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
شیر فاه ای طبیعی ترین و بهترین شیر است وبرای اینکه فراورده های لبنی کارخاجات به فروش برسد این معضلات را می بافید
Iran (Islamic Republic of)
اصغر امینی
۰۸:۳۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزارت بهداشت هر جا کم می آورد اقدام به تخریب می کند . یک روز می گوید فلان روغن استفاده کنید روز بعد می گویند روغن مورد نظر پالم دارند. شیرهای پاستوریزه اصلا شیر نیست مخلوط کردن شیر خشک وایتکس و .... در زمانهای گذشته باعث شده که مردم به حرفهای وزارت بهداشت عمل نکنند هرکجا منافع اش تامین شده سکوت وهرجا به خطر افتاده حرف زده. من خودم به شخصه از شیر محلی .پنیر و کره محلی استفاده کرده و از شیرهای به اصطلاح پاستوریزه استفاده نمیکنم یک روز آب معدنیدماوند محکوم و روز دیگر تبرئه می شود. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
کی هان
۰۸:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
اینقدر مردم رو نسبت به خودتون بی اعتماد کردین که کسی حرفتون رو باور نمیکند. ....!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
جدا کردن چربی از شیر نه تنها هیچ هزینه ای ندارد بکله خیلی هم سود دارد .چربی شیر با دستگاه به صورت خامه و کره جدا شده و ارزش افزوده بالایی دارد . موندم دقدقه سلامتی مردم را دارید یا فروش کارخانجات شیر اون هم با روغن پالم
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۰۸:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
باشه شیر سنتی هم دیگه نمیخوریم .
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۸:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
خخخخخ. حتما.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
من که میخورم خیلی راضی هستم نسبت به صنعتی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
تا دیروز میگفتن تو شیر صنعتی پالم وجود داره امروز میگن تو شیر سنتی پالم هست مردم موندن حرف کیو گوش بدن این حرفا فقط برای پر کردن جیب کارخونه دارهاست خود من سالهاست از شیر سنتی استفاده میکنم هیچ مشکلی هم نداشته خیلی هم با کیفیت وبه صرفه هست ،مردم ،لطفا گول این حرفا رو نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
مسخره است هر وقت پای منفعتون میاد وسط یک انگی به یک چیزی میزنید برای رسیدن به خواسته هاتون لبنیات محلی وایتکس اونو که راجب شیرهای پاستوریزه میگفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
این صحبت ها واقعی نیست
ایشان نماینده کارخانجات هستند
اگر لبنیات سنتی اینقدر ضرر داره چرا پدربزرگ من 100 سال زندگی کرد یا خیلی های دیگه
ایشان باید برای حرفشان دلیل منطقی بیاورد
من حداقل میدونم تو لبنیات صنعتی از وایتکس استفاده میشه
دوستانم داخل کارخانه لبتیات کار میکنند خودشان از آن شیر استفاده نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
این آقا فکر کرده کارخونه های شیر همه مجهز به گاوداری مکانیزه هستن ؟ جهت اطلاع کارخونه های لبنیاتی از همین دامداران سنتی شیر تهیه می کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
میخوان شیر پاکتیا رو قالب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
عمو جان شما اشتباه می فرمایید آخر دامدار بیچاره سرب و ارسنیکش کجا بود که در شیر بریزد این مواد را کارخانه دارها بدست میارن و تو شیر کارخانه شان میریزند!
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۰:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام. تشکر از معادله پیچیده ای که ساختین و ربط به شهرداری دادید. ذینفع هستند رو خیلی جالب گفتین. گوینده احتمالا در حالت عصبی و احساسی یه خبر ساده رو به در و دیوار کوبیده تا صدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
باید اون موقه که روغن پالم و وایتکس به خورد مردم میدادین به فکر این روزا می افتادین . ... مردم دیگه گول حرفاتون رو نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام به نظر من کسانی که سلامتي مردم رو به خطر ميندازند بايد محاکمه شوند تا درس عبرت دیگران شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد بهرامزاده
۲۳:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
بالاخره روغن پالم یا تب مالت؟
یا فشار کارخانه دارها که سود کمتری گیرشون میاد؟
نمیدونم چرا قدیمیا میخوردن چیزیشون نمیشده ولی امروزی بیمار میشن!
Iran (Islamic Republic of)
حسین کربلایی علی گل
۲۲:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تا اونجا که ما مطلع هستیم تب مالت از شیر خام حاصل میشود و معمولا در خامه و پنیر از شیر نجوشیده استفاده میشود البته هستند لبنیات سنتی که حتی پنیر هم از شیر جوشیده استفاده میکنند به نظر من این حرفا برای گران کردن لبنیات و همچنین فضا سازی برای استفاده نکردن مردم از لبنیات سنتی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام.اولا که ومود ماده شیمایی در شیر باعث فسا اون میشه.بهتره بجای تخریب تولید کننده شیر تشریف ببرید سراغ کارخانه. چرا سوال مارو رسانه محترم مطرح نمیکنه
آقایون کساییکه شرکتی بودن و در وزارت جهاد کشاورزی کد کارمندی گرفتن و باقرارداد کارگری مشغولند ۶ ساله هیچ ارتقا قراردادی پیدا نکردن.تکلیف چیه
سوما دامدار داره تولید میکنه ۱۲۰۰ تومن کارخانه تحویل نمیگیره بماند.پولشو اگه شیرشو تحویل بگیره چند ماه بعد میده بماند.سازمان حمایت مصرف کننده شده سازمان ضد مصرف کننده بماند من جای دامداریها بودم به خدا تعطیل میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
باز چي شده كه دارين از لبنيات سنتي بد ميگين
اتفاقا در لبنياتي سنتي به خاطر اينكه مشتريان محلي و آشنا دارند و ديگر بخاطر رقابتي كه بين آنها وجود دارد و همينطور مصرف نسبتاً پايين شير چنين اتفاقاتي نمي افتد مگر كساني كه تازه وارد اين حرفه شدن و از تجربه كافي برخوردار نيستن كه در اين مورد حتي كساني كه تازه وارد اين حرفه شدن و بصورت صنعتي فعاليت ميكنن وجود دارد در كل فقط به فقط كساني در كارشان خيانت ميكنن كه از فرهنگ خوب و درستي برخوردار نيستن و براي رسيدن به منفعت خودشان دست به هر عمل زشت و خبيثي ميزنن و اصلا ربطي به توليد سنتي و يا صنعتي ندارد بعنوان مثال فرض كنيد يك نفر قاچاق فروش مواد مخدر با سرمايه نجسش كارخانه اي افتتاح كند حال ميتوان از اين شخص توقع درست كار كردن و نان حلال درآوردن داشت قاطعانه ميتوان گفت نه فرقي نميكند طرف كارخانه مواد خوراكي داشته باشد يا مثلا توليد لوازم يدكي اتومبيل
پس واقعا اگر بدنبال رفع مشكل هستين بايد فرهنگ سازي كنيد و براي دادن مجوز به فردي مخصوصا توليداتي كه با جان و سلامتي مردم ربط دارد ابتداء ببينيد آن شخص آيا از فرهنگ درستي برخوردار بوده بقول معروف سر سفره پدرش نان خورده و بزرگ شده
بنابراين نبايد به كساني كه ساليان سال در اين شغل فعاليت داشته و مشتريانش از كسبش راضي هستن را دچار مشكلات بي اساس كرد
Iran (Islamic Republic of)
همت
۲۲:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما که گول نمی خوریم این شیرهای صنعتی هستند که مواد سمی عجیب دارند

لبنیات سنتی اگه وایتکس داشت که زود فاسد نمی شد!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۰۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
وقتی یک پاکت شیر که یک کیلو هم نمیشه میدن 3000 تازه همشم اب ولی یک کیلو شیر سنتی 1500 هستش هم چرب و خوشمزه شما باشین کدوم می گیرین ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام
والا ابا اجداد ما 100سال90سال80سال عمر کردن و الان هم در روستاها به همین شکل هست و بدن سالم و دندان سالم و قلب سالم و بدون پوکی استخوان
همیشه هم از شیر و لبنیات سنتی استفاده میکنن و قبلا هم استفاده میکردن
حالا نسل جدید که معلوم نیست این شرکت ها چی به خورد ماها میدن که تقریبا جای سالمی در بدن نداریم و هر روز یک مریضی
شیرهایی که معلوم نیست تو شرکت ها و کارخانه ها چی سرشون میاد و وارد بازار میشه و ادم فقط وقتی میتونه بفهمه چه محصولات بی خودی هستش که شیر و پنیر و دوغ سنتی و واقعی رو خورده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام و احترام. شما اقایانی ک اون بالاها نشستید و میگید مصرف سالانه شیر پایین امده و امار میدید، فکر قیمت گران لبنیات هم هستید. خیلی ها ب خاطر قیمت گران لبنیات مخصوصا شیر نمیتونن بخرن. من خودم ومیگم واقعا درامدم طوری نیست ک بتونم شیر و ماست و.... رو بخرم برا زن و بچم. فکر فقر مردم ک نیستید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
پالم بهتر است یاوایتکس مسئله این است .بهترین لبنیات یابهترین شیر شیر گاومیش است که در دزفول به وفور یافت می شودو مشتقات آن نیز










ک
Iran (Islamic Republic of)
کمیل طباطبایی چهاربرج
۲۱:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سود سوز آور مي زنند.
بروید از جمع آوری کنندگان شیر بپرسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزیکه بگنددنمک قدیما میگفتند اگر مسموم شدی شیر یا ماست بخور. متأسفانه الان اگر میخواهی مسموم بشی باید شیر و ماست بخور ی بنظر من سم بریزن داخل آب شرب همه بخورند هرکس زنده مان . دیگر با خیال راحت همه چی بخوره از گوشت هورمونی تا پالم وهوای آلود . مسئولین بفکر این ملت شریف باشید خدا هم راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزیکه بگنددنمک قدیما میگفتند اگر مسموم شدی شیر یا ماست بخور. متأسفانه الان اگر میخواهی مسموم بشی باید شیر و ماست بخور ی بنظر من سم بریزن داخل آب شرب همه بخورند هرکس زنده مان . دیگر با خیال راحت همه چی بخوره از گوشت هورمونی تا پالم وهوای آلود . مسئولین بفکر این ملت شریف باشید خدا هم راضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمعصوم
۲۱:۰۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چه چیزا،شیری که به چشم خودمون میبینم از گاو میدوشن نخوریم،مرغی که خودمون بهش دون دادیم،کره ای که خودمون از ماست سالم محلی میگیریم،روغنی که خودمون از دنبه گوسفند میگیریم بده ومریضی میاره
اونوقت چیزایی که معلوم نیست توکارخونه ها چه بلایی سرش میارن که الان این همه سرطان وبیماری های عجیب غریب زیاد شده رو بخوریم،فقط بخاطر اینکه وزارت بهداشت تاییدش کرده
واقعاکه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرتو پرته
لبنیات سنتی سگش می ارزه به این کارخونه ایا که پر از پالمه
Iran (Islamic Republic of)
۳۱۳
۲۱:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مصرف شیر کم شده چون کسی شیر پاستوریزه نمیخره. صد سال پیش ک همه شیر سنتی میخوردن کسی مشکلی نداشت الانم همونه!خیلی سالمتر بودن خودم شیر نیم چرب گرفتم توش تیکه های چربی بود مزه شمع میداد
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۲۱:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
تازه فهميدن ؟!
٤ سال پيش يكي از كارمنداي پگاه ب ما گفت توي شير وايتكس ميريزن ك توي حمل ونقل فاسد نشه.
آخرین اخبار