بیرجند؛

راه‌اندازی شرکت‌های جدید و نوآور

شرکت‌های جدید و نوآور با حضور جوانان راه‌اندازی می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ نجاتی ‌گیلانی،استاد مطرح دانشگاه و از مشاوران حوزه مدیریت و استراتژیک صبح امروز در همایش اقتصاد مقاومتی، مدیریت تحول در فکر و رفتار گفت: حداقل 30 درصد از شرکت‌هایی که با مدل کسب و کار قدیمی فعالیت می‌کنند باید بسته و شرکت‌های جدید و نوآور با حضور جوانان راه‌اندازی شوند.

وی افزود: مزیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد ولی بهره‌برداری درستی از آنها انجام نمی‌گیرد که دلیل آن استفاده از مدل‌های قدیمی کسب و کار است.

 مشاورحوزه مدیریت و استراتژیک با بیان اینکه استراتژی مقاومتی و قبول شکست دو انتخاب در مقابله با بحران اقتصادی است ،گفت: استراتژی مقاومتی یک جنگ نرم‌افزاری  است که باید آن را بشناسیم.

نجاتی ‌گیلانی افزود: برای تغییر مدل بنیادی کسب و کار در دیدگاه فرصت‌ها باید دیدگاه‌های سنتی کنار گذاشته شود و دیدگاه‌های جدید شامل همسویی با بازار، قابلیت‌سازی منابع انسانی و منابع مالی برای فرصت‌ها،جایگزین آن شود.

وی با بیان اینکه ایران 38 سال است که در تحریم قرار دارد و بدون شک این تحریم‌ها ادامه ‌دار خواهد بود،گفت: فشارهای اقتصادی، بازارهای بسته، کمک‌‌های دولتی، پول درآوردن از طریق تورم از محدودیت‌‌های بخش اقتصادی است.

مشاور حوزه مدیریت و استراتژیک افزود: با وجود این محدودیت‌ها مدل کسب و کار تنبل و نیروی انسانی زیاد و تنبل به وجود آمده است.

وی  با بیان اینکه تفکر و روش کار باید مدرن شود، گفت: باید به شرکت‌هایی که رقابتی شده‌اند کمک شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار