شیراز؛

برگزاری همایش شناخت اختلالات روان تنی درشیراز

همایش دوروزه سایکوسوماتیک یا شناخت اختلالات روان تنی در شیراز در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر احمد زاده دبیر اجرایی این همایش گفت: مشکلات روانی و بیماری جسمی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و افرادی که به بیماری روحی روانی مبتلا هستند اگر درمان نشوند به بیماری‌های جسمی نیز دچار می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش نیز گفت: بیماری‌های روحی روانی اگر درقالب بیماری‌های جسمی، مانند آسم، دردهای قفسه سینه و دردهای عضلانی نمایان شود، موضوع سایکوسوماتیک است.

محمد هادی ایمانیه افزود: با اقداماتی از جمله آزمایش های قبل از ازدواج و غربالگری، از شیوع بیماری جلوگیری شده است.

وی اظهار داشت: فعالیت موسسه بهار نیکو که از چهار سال قبل زیر نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت می کند توانسته تا حد قابل توجهی از استرس‌ها و هیجانات روحی روانی خانواده‌ها کاسته و آمار طلاق را کاهش دهد.

ایمانیه ادامه داد: ایجاد 70 مرکز جامع سلامت که به روان شناس بالینی مجهز هستند و هرکدام نزدیک به 50 هزار نفر را پوشش می‌دهند که در کاهش استرس های روانی افراد موثر بوده است.

وی بیان کرد: براساس آمار انجمن سایکوسوماتیک ایران، درحال حاضرحدود 10 درصدمردم فارس به بیماری‌های روحی روانی مبتلا هستند که نسبت به آمارکشوری پایین‌تر است.

ایمانیه گفت: فعالیت گروه های مردم نهاد و ترویج فرهنگ خانواده و افزایش همبستگی‌های خانوادگی و ایجاد فضاهای مذهبی و فرهنگی در جامعه موجب کاهش میزان استرس های اجتماعی و فردی و کاهش بیماری های روحی روانی در جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بیمارستان اعصاب و روان شیراز که توسط اداره کل راه و شهرسازی در شهرصدرا در حال ساخت است، تا پایان امسال به بهره برداری خواهدرسید.

دراین همایش 2 روزه حدود 50 پزشک و محقق، آخرین روش های درمانی روز دنیا در درمان بیماری روان تنی را بررسی می کنند.

سایکوسوماتیک شاخه‌ای از علم پزشکی است که به شناخت اختلالات روان تنی می‌پردازد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار