ییلدریم حمله هوایی به عراق و سوریه را در چارچوب مبارزه با تهدیدها علیه ترکیه دانست!

نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی از حمله هوایی غیرقانونی این کشور به مواضع کُردهای در شمال عراق و سوریه به شدت حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، بن‌علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، درباره حملات جنگنده های ترکیه به شمال عراق و سوریه گفت حملات جنگنده های این کشور به مناطقی در سنجار عراق و منطقه قره چوک در شمال شرق سوریه در چارچوب مبارزه با تهدیدهایی که امنیت کشورش را هدف قرار گرفته بود، انجام شده است. 

وی در گفتگویی رسانه‌ای در آنکارا گفت: ترکیه مصمم است با خطرهایی که کشورش را مورد تهدید قرار می دهد -حال منشأش هرکجا که باشد- به مبارزه بپردازد.

نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه بدون هیچ وقفه‌ای به مبارزه با «تروریسم» می‌پردازد و با حزب کارگران کردستان، داعش و جماعت فتح الله گولن می جنگد، ما پیشتر نیز گفته بودیم اگر خطر علیه کشور و مرزهای ما ادامه یابد منشا این خطر هر کشوری که باشد ما دست به اقدام‌هایی می‌زنیم که بتواند خطر را در خاستگاهش از بین ببرد. عملیاتی که ما انجام دادیم باید در این چارچوب مورد ارزیابی قرار گیرد. در روزهای اخیر ما عملیات گسترده‌ای علیه تروریسم انجام داده ایم و امروز توانستیم 70 تروریست را به هلاکت برسانیم و در این راه پنج شهید نیز دادیم. ما برای مبارزه با تروریسم با اراده ای کامل در درون شهرها و بیرون شهرها همچنان مصمم هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار