اصفهان؛

کاهش مدت رسیدگی به شکایت های کارگری در کاشان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: مدت رسیدگی به پرونده های شکایت کارگری و کارفرما در این شهرستان از 66 روز در سال 93 به 35 روز در سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن رمضانی عصر امروز به مناسبت روز جهانی کارگر در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: دو هزار پرونده شکایت کارگر و کارفرما در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت که 20 درصد آن ها با رضایت و سازش برطرف شد.

وی هم چنین با اشاره به 3 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی در محیط کار صنعتی، افزود: حادثه های ناشی از کار نیز در این شهرستان سال گذشته 30 درصد کاهش داشت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان خاطرنشان کرد: 570 کارفرما با هدف بهره برداری از معافیت حق بیمه موضوع بند 5 ماده 80 قانون برنامه 5 ساله سوم به علت بکار گماردن 1800 نفر کارگر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی درخصوص سامانه رصد اشتغال نیز گفت: سهمیه شهرستان کاشان 6 هزار و 750 تعیین شده بود که هفت هزار نفر از شاغلان جدید منطقه اطلاعات شخصی شان را وارد کردند که این مهم بیانگر تحقق 103 درصدی اشغال شهرستان براساس این سامانه است.

وی هم چنین یادآور شد: در راستای توجه به صیانت از نیروی کار افزون بر 57 مورد از خانه های بهداشت کارگری مستقر در واحدهای صنعتی شهرستان مورد بازدید قرار گرفتند که نکات لازم توسط توسط کارشناسان اداره کار، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و تامین درمان سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان توصیه شد.

وی تصریح کرد: آمارها بیانگر آن است که در سال گذشته افزون بر دو هزار و 100نفر نیروی کار جدید مشمول بیمه تامین اجتماعی و قانون کار، در530 کارگاه صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ جذب بازار کار شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان همچنین به تشریح برنامه های هفته کارگر پرداخت و گفت: دیدار تشکلهای کارگری اعم از کانون بازنشستگان کارگری، خانه کارگر و بسیج کارگری با معاون استاندار اصفهان از جمله این برنامه هاست.

وی اجرای طرح تور علمی، دیدار با خانواده معزز شهیدان کارگر، زیارت عاشورا در گلزار شهیدان گمنام و حضور کارگران در آئین سیاسی عبادی نماز جمعه را دیگر برنامه های هفته کارگر در شهرستان کاشان بیان کرد.

رمضانی تجلیل از کارگران نمونه، دیدار با کارگران در برخی واحدهای صنعتی، نشست با نخبگان و تلاشگران عرصه کارآفرینی و برگزاری مسابقه های کارگری والبیال، دارت و طناب کشی را از دیگر برنامههای هفته کارگر در شهرستان کاشان برشمرد.
هفته کارگر از پنجم اردیبهشت سالروز بعثت پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) تا 11 اردیبهشت ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) است.
حدود 200 هزار نفر از جمعیت شهرستان کاشان را کارگران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی تشکیل می دهند.

در شهرستان کاشان 856 کارگاه با بیش از10 نفر و 4 هزار و 435 کارگاه با کمتر از 10 نفر دارای کد بیمه هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار