اصفهان؛

کاهش 4 درصدی بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در شهر اصفهان با کاهش 50 درصدی و با پیش رفتن به سمت شرق با کاهش 60 درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت مواجه بوده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود میر محمدصادقی در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به کاهش 3 تا 4 درصدی بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود نسبت به میانگین بلندمدت، اظهار کرد: در شهر اصفهان با کاهش 50 درصدی و با پیش رفتن به سمت شرق با کاهش 60 درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به حجم تقریبی 350 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، افزود: وضعیت بارش‌ها نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تقدیر از همکاری مجموعه دادگستری استان اصفهان، تصریح کرد: علی‌رغم عدم اختصاص بودجه به طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 95، بیش از هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسدود شد.

وی در تشریح عملکرد شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، افزود: حدود 750 دستگاه کنتور هوشمند نیز در سال 95 بر روی چاه‌های مجاز نصب شد.

میر محمدصادقی با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های استان و رودخانه زاینده‌رود، خاطرنشان کرد: با همکاری ستودنی قوه قضاییه و نیروی انتظامی بیش از 187 هکتار از این اراضی آزادسازی شد.

احمد خسروی‌وفا، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان هم با اشاره به تخصصی بودن کار قضات خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه‌های مشترک با شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و اشراف قضات به حوزه‌های تخصصی آب در روند بررسی پرونده‌ها حائز اهمیت است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آب در کشور و به خصوص در استان اصفهان دادگستری اعلام آمادگی کامل می‌کند که در پرونده‌های کیفری مربوط به آب را به فوریت اقدام و در هر شهرستان نیاز باشد دادستان‌ها به سرعت موضوع را رسیدگی می‌کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.