در پی ادامه تنش‌ها با کره شمالی اعلام کرد؛

پنس: دستیابی به یک شبه‌جزیره عاری از تسلیحات هسته‌ای از طریق صلح‌آمیز امکان‌پذیر است

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت با افزایش تعاملات واشنگتن با چین،‌ ایده دستیابی به یک شبه‌جزیره عاری از تسلیحات هسته‌ای از راه‌های صلح‌آمیز امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، امروز شنبه اعلام کرد واشنگتن برای توافقنامه جنجالی با استرالیا، که بر اساس آن آمریکا 1250 پناهجو را در خاک خود اسکان می‌دهد، همچنان احترام قائل است. 

وی که به استرالیا سفر کرده است امروز با شرکت در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، در سیدنی با بیان این مطلب اعلام کرد البته این توافقنامه در دست بررسی قرار دارد و احترام گذاردن به آن به معنای تحسین مفاد توافقنامه نیست. 

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد ناوگروه آمریکایی به هدایت ناو  هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» که در راه عزیمت به آب‌های شبه‌جزیره کره است، طی چند روز آینده در آبهای دریای ژاپن خواهد بود.

پنس تصریح کرد واشنگتن بر این باور است به علت تعاملات جدید دولت دونالد ترامپ با چین،‌ ایده دستیابی به یک شبه‌جزیره عاری از تسلیحات هسته‌ای از راه‌های صلح‌آمیز امکان‌پذیر خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار