اردبیل؛

توزیع 50 هزار اصله نهال مثمر در شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی کوثر از توزیع 50 هزار اصله نهال درختان مثمره در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبر علی جلیلی گفت: این نهال ها از انواع نهال های سیب، گلابی، به، گردو، زرد آلو و آلبالو است.

وی افزود: توزیع نهال های گل محمدی نیز در راستای توسعه و کشت این محصول ارزشمند و با صرفه اقتصادی بالا نیز از 15 اسفند سال گذشته آغاز شده و با استقبال مناسب باغداران همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر اظهار کرد: در بخش باغبانی مواردی به صورت اقدامات برنامه ریزی شده در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری با هدف تولید و اشتغال توسط این مدیریت در حال اجراست که از جمله آنها اصلاح الگوی کشت و توزیع نهال های شناسه دار در بین باغداران است.

جلیلی همچنین با اشاره به پایاب سد جغناب در منطقه اظهار کرد: اراضی پایاب این سد 132 هکتار است که 50 هکتار آن به توسعه باغ اختصاص داده شده است.

وی از باغداران این شهرستان خواست از خرید نهال از طریق فروشندگان دوره گرد و از کاشت نهال هایی که شناسه و لیبل مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور را ندارد پرهیز کنند.

وی افزود: باغداران می توانند با مراجعه به محل ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با تهیه نهال های مطمئن از راهنمایی ها و توصیه های فنی کارشناسان باغبانی نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.