اردبیل؛

افزایش کاشت نهال پسته در اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جدید میزان توزیع و کشت نهال پسته نسبت به سال گذشته از افزایش ۱۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم عدلی در جلسه بررسی توسعه کاشت درختان مثمره در اردبیل اظهار کرد: در راستای توسعه کشت درختان مثمره در استان در سال زراعی جدید 350 هزار اصله نهال از انواع دختان مثمره بین باغداران در سراسر استان اردبیل توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این میزان توزیع نهال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می‌دهد، گفت: این اقدام در راستای ترویج و توسعه کشت درختان مثمره و ترغیب کشاورزان به امر کاشت این نوع درختان انجام شده و تلاش می‌کنیم اقدامات در این حوزه افزایش یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین میزان استقبال از خرید نهالها مربوط به نهال درختان پسته بود که در مناطق مستعد پرورش در شهرستانهای مشگین‌شهر، گرمی،کوثر و خلخال از استقبال قابل توجهی برخوردار بود که میزان توزیع نهال پسته نیز نسبت به سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار است.

عدیلی بیان کرد: به منظور توسعه کشت نهالهای گل محمدی نیز امسال بیش از 195 هزار نهال گل محمدی در بین باغداران شهرستانهای اردبیل، خلخال، کوثر، گرمی، سرعین، مشگین‌شهر، نمین و نیر توزیعو نیز در راستای اجرای سیاست تغییر الگوی کشت نیز تعداد بیش از 5 هزار نهال زرشک به باغداران شهرستانهای کوثر و خلخال ارائه شد.

وی افزود: توصیه ما به باغداران استان این است که به هیچ وجه از فروشندگان غیرمجاز و نهالستانهای سنتی اقدام به خرید نهال نکنند و تنهابا مراجعه به مدیریتهای جهاد کشاورزی محل زندگی خود از نهالهای شناسه‌دار و مورد تائید مراکز تحقیقاتی و پروهشی برای احداث باغ استفاده کنند و قبل از غرس نهالهابه توصیه‌ها و راهنماییهای متخصصین باغبانی عمل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.