بیرجند؛

برنامه های انتخاباتی روی شبکه خاوران می رود

برنامه های انتخاباتی با هدف آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و ترغیب و تشویق مردم به مشارکت و حضور گسترده در انتخابات روی شبکه خاوران می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شبکه استانی سیمای خراسان جنوبی در راستای «اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درخصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخـابات شـوراهای اسلامـی شهر و روستـا» ویژه برنامه هایی با عنوان « قانون و انتخابات شوراها» ، «گفتمان انتخاب» ،«فصل همدلی» و«راه روشن» و مجموعه نمایش رادیویی «خبرهای کلاته » را در دستور کار تولیدات خود قرار داده است..

ساعت پخش برنامه «گفتمان انتخاب» ۲۲:۱۰ روزهای یکشنبه تکرار برنامه نیز در ساعت ۱۷ روزهای دوشنبه پخش می شود.

برنامه« قانون و انتخابات شوراها» نیز از سیمای مرکز خراسان جنوبی با ساختار موش گرافیک و با استفاده از نریشن به بازخوانی قوانین انتخابات شوراها می پردازد. و این برنامه از زمان شروع دوره تشریحی انتخابات 28فروردین ماه جاری تا پایان دوره، 27 اردیبهشت ماه جاری پخش می شود.

خبرهای کلاته" عنوان مجموعه نمایشی طنز رادیویی کوتاه می باشد که در ایام انتخابات از رادیو خراسان جنوبی پخش می شود.

 فصل همدلی در ساعت ۱۶:۲۵ روزهای چهارشنبه با هدف  توجه ویژه به نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی، رأی اولی ها و اقشار مختلف جامعه و بیان دیدگاه های آنان درباره انتخابات، تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان به حضور گسترده در انتخابات، مشارکت اجتمـاعی و تعیین سرنوشت، طرح مطالبات و خواسته های منطقی مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراها و تبیین ویژگی های یک نماینده خوب و اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و مردم از محورهای اصلی این برنامه خواهد بود.

برنامه "راه روشن"  بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به محورهایی همچون اصول انتخابات، حق انتخاب، راه های انتخاب برتر، انتخابات در استان می پردازد و در ساعت ۱۵ :۱۲ روز یکشنبه هر هفته در رادیو خراسان جنوبی پخش خواهد شد.

بررسی نقش مشورت و انتخاب در دیدگاه اسلامی و نقش شوراها در پیشرفت امور جامعه، نقش انتخابات در تقویت اقدار ملی وانسجام استانی (انتخابات شوراها)، انتخاب اعضای شوراها با رویکرد و معیار مدیریت جهادی در رابطه آن با پیشرفت و آبادانی روستاها و شهرهای استان، تأثیر مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر تقویت جایگاه مردم در تصمیم گیری­های کلان، تبیین آیین نامه­ها و مقررات روند برگزاری و نظارت انتخابات شوراها، اولویت های استانی و شهرستانی کاندیداهای شوراها در زمینه مسائل اجتماعی شهرها و روستاها نیز از جمله موضوعاتی است که در برنامه راه روشن به آن پرداخته می شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.