آغاز کمپین تبلیغاتی قرآنی «یک کتاب یک امت» در سطح تهران

کمپین تبلیغاتی مسابقات بین المللی قرآن از امروز در سطح تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ برنامه افق شبکه رادیویی قرآن با موضوع سی وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روی آنتن رفت که محمدرضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در این باره به گفت: وگو با مردم پرداختند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مورد نامگذاری این رقابت‌ها اظهار کرد: واقعیت این است که ما در این مسابقات کشورهای اسلامی را مدنظر داشته‌ایم، اما با توجه به اینکه مسلمین در تمام دنیا حضور دارند و در این مسابقات نیز از کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، استرالیا و ... حضور دارند، بنابراین حاضران در مسابقات شامل کشورهای مسلمان و کشورهای غیراسلامی حاوی مسلمانان است.

مسیب‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با حضور رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف زمینه مشارکت و همراهی دستگاه‌های قرآنی فراهم شده است، گفت: طی سال‌های اخیر ارتباط دو سویه خوبی با ستاد عالی مسابقات انجام گرفت و یکی از خروجی‌های آن واگذاری مسابقات قرآن در بخش شکوفه‌های به آموزش و پرورش بود. ما نیز به تبع این اتفاق و برای استفاده از ظرفیت هر دو دستگاه تلاش کردیم تا مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان همزمان با مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

آغاز کمپین قرآنی «یک کتاب یک امت» در سطح تهران

در ادامه حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که مهمان تلفنی این برنامه بود طی سخنانی با اشاره به آغاز کمپین تبلیغاتی مسابقات از امروز در سطح شهر تهران، گفت: همیشه به این موضوع فکر می‌کردیم که وقتی مسابقات در فضای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، باید آثار تبلیغی و ترویجی به دنبال داشته باشد و فضای روحانی و معنوی در کشور ایجاد کند، آنچه در این روز‌ها در سطح شهر تهران ملاحظه می‌شود بخشی از کمپین قرآنی «یک کتاب یک امت» است که به بهانه برگزاری مسابقات اکران شده که با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه راه‌اندازی این کمپین یک حرکت نو است و در آن به جای تبلیغات مستقیم، یک سری آموزه‌های کاربردی را معرفی کنیم، گفت: در کنار این آموزه‌ها زمان و مکان مسابقات را تبلیغ می‌کنیم، ضمن اینکه مابه‌ازای همین کمپین را در فضای مجازی و در رسانه‌ها طی روزهای آینده مشاهده خواهید کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه بر این باور هستند مسابقات بین‌المللی قران جمهوری اسلامی ایران، مسابقات نظام است به نظر می‌رسد باید از این فرصت استفاده کنیم تا عزم مسئولان برای تبلور هرچه بیشتر قرآن در جامعه بیشتر از قبل شود.

وی در ادامه در مورد اضافه شدن بخش‌های مسابقات بین‌المللی قرآن نیز بیان کرد: اینه در چند سال گذشته این رقابت‌ها جدای از هم برگزار می‌شد، حیف بوده است، چرا که آن استفاده حداکثری در مورد اثربخشی مسابقات به وجود نمی‌آمد، از این جهت با هم‌اندیشی اعضای ستاد عالی مسابقات قرار شد رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران در چند بخش و به صورت همزمان برگزار شود.

اتفاق بزرگ قرآنی در حال رقم خوردن است

حسینی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در حال رقم خوردن است، گفت: در این دوره از مسابقات به جای اینکه تن‌ها در یک بخش شرکت کننده داشته باشیم، در چندین بخش شرکت کننده خواهیم داشت. امسال کودکان ایران خواهند دید که چگونه هم سالانشان در این مسابقات رقابت خواهند کرد و حضور گرم‌تری خواهند داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰ مهمان خارجی در ایران حضور خواهد داشت، افزود: از این تعداد ۳۰۰ نفر شرکت کننده و ۱۰۰ نفر نیز مهمان و همراه متسابقان خواهند بود. افتتاحیه این دوره از مسابقات نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روز ۳۰ فروردین‌ماه در نظر گرفته شده است. ایام برگزاری مسابقات نیز از روز ۳۱ فروردین‌ماه تا پنجم اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در مورد ساعت برگزاری مسابقات در بعدازظهر و احتمال استقبال کم مردم از این رقابت‌ها در سالن، گفت: بر اساس تجربه‌ای که از قبل داشته‌ایم، جماعت قابل توجهی از حاضران در سالن در زمان برگزاری مسابقات از شهرهای اطراف تهران حضور می‌یابند و باید زمان رفت و برگشت مناسب را برای آن‌ها مدنظر قرار داد. ضمن اینکه در سال‌های قبل تجربه شده است که بعد از نماز مغرب و عشا حدود ۷۰ درصد از حاضران، سالن را ترک می‌کردند. بر همین اساس سال قبل ستاد مسابقات مصوب کرد مسابقات تا نماز مغرب و عشا برگزار شود.

در بخش دیگری از این برنامه مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه با ۴۰ میلیون مخاطب مواجه است، گفت: در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی شرکت کنندگانی از ۳۰ کشور حضور دارند که بخشی از آن‌ها روز ۲۸ فروردین‌ماه وارد کشور می‌شوند. همچنین زمان افتتاحیه ویژه بخش دانش آموزی نیز روز دوم اردیبهشت ماه است.

وی افزود: رقابت‌های بخش پسران طی روزهای دوم تا پنجم و بخش دختران نیز با توجه به اینکه شرکت کننده‌ها کمتر هستند، روزهای چهارم و پنجم خواهد بود. همچنین مسابقات در هر دو بخش از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر خواهد بود. در این دوره از مسابقات برنامه‌های جنبی متنوعی شامل بازدید از اماکن سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته شده است.

مسیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: در کنار این اتفاق‌ها با استان‌ها در ارتباط هستیم و دانش‌آموزان از مدارس این فعالیت‌ها را دنبال خواهند کرد. همچنین تلاش داریم تا هر روز ۲۰۰۰ دانش آموز از تهران و البرز به سالن مسابقات دعوت کنیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود به بیان ویژگی‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزی پرداخت و گفت: در این مسابقات به سه اصل مشارکت‌پذیری، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و محوریت قرار گرفتن آن‌ها توجه شده است. در این مسابقات مجریان برنامه‌ها از بین خود دانش‌آموزان انتخاب شده است و استقبال از شرکت کنندگان نیز توسط خود دانش آموزان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی ما این است که مسابقات هر دو سال یکبار برگزار شود، در مورد میزان جوایز نیز گفت: برای رشته حفظ به ترتیب، ۳۰، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان برای نفرات اول تا سوم و در رشته قرائت نیز ۲۵، ۲۰ و ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار