بیرجند؛

غرق شدگی کودک 11 ساله در استخر آب روستای ملوند

کودک 11 ساله ای ظهر امروز در استخر آب روستای ملوند شهرستان طبس غرق شد.

دکتر دلخروشان،مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه امروز حادثه غرق شدگی کودک در استخر آب حوالی روستای ملوند شهرستان طبس به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان اعلام شد.

 وی با بیان اینکه بلافاصله  آمبولانس اورژانس ۱۱۵ ده محمد و اورژانس هوایی طبس به محل حادثه اعزام شدند، افزود: در زمان رسیدن تکنسین های اورژانس با کودک 11 ساله روبرو شدند که دچار غرق شدگی در استخر آب  شده و فاقد علایم حیاتی بود.

دکتر دلخروشان گفت: بلافاصله عملیات احیاء قلبی ریوی توسط کارشناسان اورژانس آغاز و به همراه احیاء با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام شد که متأسفانه علیرغم تلاش کارشناسان اورژانس و کادر درمانی کودک فوت کرد.

وی افزود:غرق شدگی از علل شایع مرگ غیر عمدی در فصل بهار و تابستان بوده که اغلب در استخر، دریاچه و حتی وان حمام اتفاق افتاده که می‌توان با رعایت برخی نکات ایمنی از بروز این حوادث پیشگیری کرد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آسیب اصلی ناشی از غرق شدگی کمبود اکسیژن است و اگر اکسیژن کمتر از ۶-۴ دقیقه در اختیار ارگان های حیاتی بدن (قلب، ریه و مغز) قرار نگیرد، موجب مشکلات تهدید کننده حیات و آسیب های غیر قابل برگشت و در نهایت مرگ می‌شود.

دکتر دلخروشان افزود: تقاضا داریم عموم افراد باید احیاء قلبی ریوی پایه (CPR) را فراگرفته و صورت لزوم تا رسیدن کارشناسان اورژانس انجام دهند، اما در هر صورت پیشگیری قبل از وقوع آسیب خیلی بهتر از اقدام به درمان مشکلات بعد از وقوع است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.