در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی مطرح شد؛

ترویج هنر انقلاب مصداق عمل صالح است/ مسعود شجاعی طباطبایی چهره سال هنر انقلاب شد

مراسم اختتاميه هفته هنر انقلاب اسلامی، عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

بهترویج هنر انقلاب مصداق عمل صالح است گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم اختتاميه هفته هنر انقلاب اسلامی، عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و حجت الاسلام و المسلمين خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
 
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمين خاموشی در خصوص هنر انقلاب اسلامی گفت: برخی اعمال در میان اعمال صالح هست که رنگ و بوی زیادی دارد؛ مانند جهاد و شهادت. انقلاب اسلامی نتیجه جهاد و شهادت حق جویان و حق پویان تاریخ بود که در سال 57 به نتیجه رسید. الان پس از گذشت چند دهه انقلاب اسلامی نتایج این استکبار ستیزی را می بینیم که چه ثمری داشته است.
 
وی افزود: محیط پیرامونی و جغرافیای منطقه ما دلالت دارد که چگونه انقلاب اسلامی پرتو افشانی می کند. مقاومت امروز مردم یمن، سوریه، لبنان و عراق در برابر رژیم صهیونیستی و دشمنی که روز به روز افزون تر شده، ادامه همان راه انقلابی ماست. راهی که به مدافعین حرم متصل شده است. مردم ما در سال 57 نتیجه عمل صالح بزرگی را دیدند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنرمندانی داریم که اصرار دارند، صداقت دارند، در این مسیر قدم می زنند و هنر خود را معطوف به انقلاب می کنند.
 
خوشبختانه می بینیم یکی از پرتیراژترین و پرخواننده ترین کتاب ها، داستان های دفاع مقدسی است. شعر انقلاب اسلامی هم از پرتیراژترین کتاب ها است. امیدوارم ترویج هنر انقلاب که مصداق عمل صالح است، در شاخه شاخه هنر پیش رود.
 
در این مراسم ضمن تقدیر از کاندیداهای چهره هنری انقلاب اسلامی ، مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان برترین چهره هنری سال انتخاب شد.
 
در ادامه مراسم، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، با اشاره به اهمیت انتخاب چهره هنر سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال95 هنرمندان ما درخشیدند، مخاطبان جدیدی حضور پیدا کردند و حضور جوانان در آن مشهود بود. شاهد حضور جوانان بسیار بسیار خوبی بودیم که امیدوارم سایه پیشکسوتان بر هنر و ادبیات کشورمان و این جوانان باشد. در سال گذشته ادبیات و هنر انقلاب، در خارج از کشور به ویژه منطقه درخشش داشت.
 
وی افزود: همکاران محترم در دبیرخانه چهره سال انقلاب اسلامی، نخست 25 نفر را رصد کرده بودند. این اسامی به 14 نفر رسید. یکی از این افراد جزو متولیان حوزه هنری بود که در نهایت اسامی به 13 نفر رسید. برخی از این افراد محمدرضا بایرامی, ابراهیم حاتمی کیا، سیدمحمود رضوی، حسن روح الامین، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی زاده، ابوالقاسم طالبی، فرهاد عظیما، محمد حسین مهدویان، مهدی نبویان و محمدرضا ورزی بودند.
 
رییس حوزه هنری ادامه داد: در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی بودن، تاثیر گذاری و جریان سازی انقلابی از جمله شاخصه هایی بود که در انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی مدنظر بود.
 
گفتنی است ؛ در این مراسم از خانواده‌های هنرمندان فقید حمید سبزواری، احمد عزیزی و کشن فلاح تقدیر شد.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار