اردبیل؛

هیجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در اردبیل برگزار شد

همزمان با هیجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و با حضور اقاشر مختلف مردم، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی آیین بزرگداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار در مسجد قدس اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر سرتیپ دوم بازنشسته هاشم شهیدی، یادگار دوران دفاع مقدس و همرزم شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی امروز در مراسم هیجدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در مسجد قدس اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی از مجاهدان واقعی و انسان بزرگی و به حق یکی از فرماندهان ولایی بود که روحیه انقلابی در وجود این شهید برای همیشه زنده بود و حتی در مقابل عناصر ضد انقلابی مثل بنی صدر، ایستادگی کرده و مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

وی گفت: شهید صیاد شیرازی بعد از عزل بنی صدر و به فرمان امام خمینی (ره) اداره امور را بر دست گرفت و مهم‌ترین کار یعنی ایجاد اتحاد و همدلی در بین نیروهای سپاهی، ارتشی و نیروهای مردمی را عملیاتی کرد.

یادگار دوران دفاع مقدس و همرزم شهید افزود: همین فرآیند ایجاد همدلی و هماهنگی بین نیروها سبب پیروزی‌های بزرگی مانند عملیات‌های ثامن‌الحجج، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس شد که نتایج مطلوب این عملیات‌ها هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.

امیر سرتیپ دوم بازنشسته هاشم شهیدی با اشاره به عملیات مرصاد و نقش پررنگ شهید صیاد شیرازی در این عملیات، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی کاری انجام داد که منافقین برای همیشه زمین گیر شوند و امروز نیز نمی توانند عملیات نظامی علیه نظام انجام دهند و همه اینها را مدیون شجاعت و تیزبینی شهید صیاد شیرازی هستیم.

در ابتدای این مراسم نیز امیر محمد مختاری‌فر، فرمانده تیپ 40 مستقل پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهیدان و فرماندهان دلاوری مانند شهید امیرسپهبد صیاد شیرازی هستیم که به معنای واقعی کلمه ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: باید وصیت‌نامه شهیدانی مثل امیر صیاد شیرازی برای نسل جوان تبیین شود چرا که این شهیدان الگوی بسیار مناسبی برای نوجوانان و جوانان هستند و باید راه و روش شهداء و ارزش‌هایی که به خاطر آن‌ها، جان شیرین خود را نثار کردند، در جامعه رواج پیدا کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.