ایجاد 17 هزار شغل از طرح پالایشی سیراف

طرح فراگیر پالایشی سیراف گامی است که حدود دو سال پیش برای پیشگیری از خام فروشی میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالا برداشته شد.

ایجاد 17 هزار شغل از طرح پالایشی سیراف
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت زیرساخت مجموعه پالایشی سیراف می‌گوید: برآورد اولیه هزینه اجرای طرح سه میلیارد دلار بوده است و مالکان هشت پالایشگاه در حال آماده شدن برای تامین ١٥ درصد از کل هزینه (به میزان ٤٥٠ میلیون دلار) به عنوان پیش پرداخت در تامین مالی طرح هستند و مذاکرات با پیمانکاران برای نهایی شدن قرارداد تجاری نیز در حال انجام است.

علیرضا صادق آبادی پیشرفت طرح پالایشی سیراف را در حالی که 22 ماه از آغاز طرح می‌گذرد، حدود ١٢ درصد عنوان کرده، طرحی که طبق برنامه باید چهار ساله طراحی و راه اندازی شود.

به گفته وی، سیراف علاوه بر افزایش تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی در کشور و کاهش آلایندگی، می‌تواند 17 هزار شغل ایجاد کند.

صادق آبادی می‌گوید: بیش از ٨٠ درصد نیروهای تخصصی فعال در طرح سیراف، دانش آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند که میانگین سنی آنها کمتر از ٣٥ سال است.

مسوولان طرح پالایشی سیراف معتقدند با بهره برداری از این طرح از یک سو صادرات این ماده به صورت خام صفر می‌شود و از سوی دیگر با فرآورش آن محصولات با ارزش افزوده بیشتر تولید و به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

اجرای این طرح در کنار مجتمع پالایشی ستاره خلیج فارس و پالایشگاه پارس شیراز می‌تواند صادرات میعانات گازی را متوقف کند تا این ماده به صورت خام از کشور صادر نشود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.