آبادان؛

توقف پیشرفت هسته‌ای خلاف اراده ملت و رهبری

ملت به هیچکس اجازه توقف پیشرفت این فناوری را نخواهد داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهر چمران با بیان این که توقف پیشرفت هسته‌ای خلاف اراده ملت و رهبری است، گفت: ملت به هیچکس اجازه توقف پیشرفت این فناوری را نخواهد داد.

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با گرامیداشت بیستم فروردین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، افزود: یاد شهدای هسته‌ای و تمام کسانی که برای پیشرفت این ملت ایثارگری کردند را گرامظرفیت داخلی و توان جوانان ما را نشان داد که جهان را متحیر کرد، جوانان ما به آنچه که این کشور می‌خواهد می‌توانند برسند فقط نیاز به اعتماد دارند.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه توقف پیشرفت هسته‌ای خلاف اراده ملت و رهبری است، خاطرنشان کرد: این ملت به هیچ‌کس اجازه توقف پیشرفت این فناوری را نخواهد داد.

هاشمی ادامه داد: وجود بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در اسراییل غاصب و عدم تعهد این رژیم جعلی نسبت به کنوانسیون عدم اشاعه سلاح هسته‌ای، فشار آوردن بر پرونده هسته‌ای ایران همراه با تهمت‌های فراوان از ناحیه این رژیم، مضحک و جهان امروز از دوگانگی برخورد با این موضوع متنفر است.

وی در ادامه با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب علیها السلام، گفت: صبر امروز مادران، خواهران و دختران شهدا مرهون و مدیون صبوری حضرت زینب (س) است.

امام جمعه شهر چمران تصریح کرد: یکی از اهم عوامل شکست استکبار عصر سیدالشهدا صبر حضرت زینب و دیگری رسوایی آنان در خطبه‌های بلیغ حضرت زینب بود.

هاشمی افزود: باید یاری رساندن به امام حسین (ع) را در تمام ابعاد زندگی یک و نیم ساله حضرت زینب بعد شهادت و حتی قبل آن، مطالعه کنیم و الگو قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های یاری رساندن مقاومت و ایستادگی ایشان بود، متذکر شد: ان‌شاءالله به زودی کشور سوریه از دست دشمنان آزاد تا زمینه زیارت قبر مطهر آن حضرت برای همه فراهم شود.

خطیب جمعه شهر چمران تأکید کرد: اگر دفاع از حرم ایشان نبود امروز سوریه وضعیتش بسیار بدتر از وضع موجود بود.هاشمی اظهار کرد: ملت‌های مسلمان با مال و جسم و دعای خود برای نصرت مقاومت در حرم حضرت زینب (س) در مقابل کفر یاری رسانند، امروز کل سوریه حرم حضرت زینب تلقی شده و فرهنگ مقاومت و ایثارگری در این کشور موج میزند.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک ولادت امام محمدجواد(ع)، گفت: امامت ایشان در سن هشت سالگی دلیل الهی بودن امامت است، چرا که زمانی برای کسب علوم نداشته‌اند، جواد الائمه کسی است که تمام علما و بزرگان علمی در مقابل ایشان اظهار ناتوانی می‌کردند و در مقابل علمش زانو می‌زدند.

هاشمی اضافه کرد: در کیفیت مبارزه با جریانات انحرافی از سیره امام جواد الگوبرداری کنیم، ایشان با توجه به حکمت و تدبیرشان توانستند بر تمام جریانات انحرافی عصر خویش فائق آیند و نقشه‌های دشمنان دین را خنثی کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.