کرمانشاه؛

کرمانشاه صدر جدول بیکاری

استاندار کرمانشاه گفت: در شاخص اشتغال سال گذشته رتبه اول بیکاری کشور را داشتیم و نشانگرهای دیگر هم نشان می دهد وضعیت اقتصادی استان مناسب نیست.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛اسداله رازانی در نشست شورای اداری استان با حضور وزیر کشور با بیان اینکه فضای سیاسی استان از آرامش خوبی برخوردار است، گفت: با تلاش دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین اعضای شورای تامین، مشکل امنیتی جدی در استان نداریم.


استاندار کرمانشاه ادامه داد: در شاخص هایی نظیر اعتیاد، طلاق و خودکشی در استان وضعیت مناسبی نداریم که عوامل اقتصادی در آن دخیل است.

وی گفت: در زمینه زیرساخت ها از جمله راه، آبرسانی، بهداشت و ... نیز وضعیت نسبتا مناسبی در استان داریم و در برخی شاخص ها از میانه کشور بالاتریم. راه آهن نیز پس از سالها بزودی به کرمانشاه خواهد رسید.

رازانی با اشاره به وجود 130 تا 140 هزار بیکار در استان، گفت: آمارها نشان می دهد در دولت تدبیر و امید سالانه حدود 9 هزار نفر به جمعیت بیمه شدگان استان افزوده شده، اما با توجه به بحرانی بودن وضعیت بیکاری در استان، این میزان اشتغال نمی تواند جوابگوی استان باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت استانها بلحاظ شاخص بیکاری متفاوت است و برخی نرخ بیکاری تک رقمی و برخی نظیر استان ما نرخ بیکاری بالای 20 درصد دارند، گفت: تجویز نسخه واحد برای رفع مشکل اشتغال استانها جوابگو نیست. باید برای استانهایی نظیر کرمانشاه که بلحاظ اشتغال مشکلشان حاد است، سیاست های ترجیحی و تشویقی در نظر گرفته شود تا به تعادل برسیم.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به برنامه سال گذشته مبنی بر کمک به رونق واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با تزریق منابع بانکی، گفت: استان کرمانشاه با اجرای این برنامه توانست 311 واحد تولید را با 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 3300 نفر اشتغال وارد چرخه تولید کند که درخواست داریم این برنامه امسال نیز در کشور اجرا شود تا شاهد رونق بیشتر بخش تولید باشیم.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار