کرمانشاه؛

وعده تامین واگن قطار شهری

وزیر کشور با وعده تامین واگن قطار شهری کرمانشاه از دو هزار واگن خریداری شده توسط وزارت کشور، گفت: امسال منابع خوبی برای پروژه قطار شهری کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه؛عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (17 فروردین ماه) در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه با اشاره به کلنگ‌زنی فاز دوم این پروژه در مرداد ماه سال گذشته، گفت: از سفر قبلی (مرداد ماه سال گذشته) که از پروژه بازدید داشتیم و فاز دوم آن کلنگ زنی شد به نسبت روند پیشرفت پروژه طی این مدت مطلوب بوده است.


وی در خصوص مشکلات اعتباری پروژه عنوان کرد: بخشی از منابع سال گذشته پروژه تخصیص شده و برای امسال نیز منابع خوبی برای آن دیده شده که امیدوار هستیم مشکلی پیش نیاید و این منابع به پروژه تخصیص شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بر اساس قولی که مسئولین پروژه داده‌اند درصورت تامین اعتبار، فاز اول پروژه به طول 6.5 کیلومتر ظرف دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سفارش خرید دو هزار واگن در وزارت کشور، گفت: بنا بر پیشنهاد استاندار کرمانشاه تلاش ما این است سهمیه استان کرمانشاه از این تعداد واگن را در نظر بگیریم تا درصورت آماده شدن مسیر، مشکلی برای تامین واگن پروژه وجود نداشته باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه همه تلاش‌ها برای رفع معضل ترافیک کرمانشاه به کار گرفته خواهد شد، گفت: قطعا با راه‌اندازی پروژه قطار شهری بخش اعظمی از این معضل مرتفع می‌شود اما در کنار آن، ایده‌های دیگر نیز پیگیری می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تغییر کاربری پروژه حمل و نقل ریلی کرمانشاه از منوریل به قطار شهری، گفت: خوشبختانه این تغییر کاربری با کمترین هزینه و در نهایت صرفه جویی صورت گرفت و همین امر موجب تسریع در اجرای پروژه شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.